Σε τροχιά σύγκρουσης με το Υπουργείο Υποδομών οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ

Τρίτη, 07 Σεπτεμβρίου 2010 17:09
UPD:17:13

Σε τροχιά σύγκρουσης με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και προσωπικά με τον υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα, για το θέμα του ΟΣΕ και των προωθούμενων αλλαγών που περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για εξυγίανση του Οργανισμού, βρίσκεται το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το προεδρείο της Ομοσπονδίας, οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ εξαπέλυσαν ολομέτωπη επίθεση κατά του κ. Δημήτρη Ρέππα, αποκαλώντας τον «υπουργό των διαρροών», για το σχέδιο νόμου που προωθεί, ενώ επεσήμαναν ότι ο υπουργός «δεν μπορεί να εκφράσει την κοινωνία» και ότι καταφεύγει σε επικοινωνιακά τεχνάσματα.

Προανήγγειλαν ακόμη ότι θα αντιδράσουν δυναμικά στα σχέδια της κυβέρνησης και θα ανατρέψουν την πολιτική αυτή με «κάθε νόμιμο και μη νόμιμο μέσο», ενώ πρόσθεσαν ότι «δεν πρόκειται να πάρουν ούτε ένα βαγόνι από τις εγκαταστάσεις».

Σε ό,τι αφορά το προωθούμενο σχέδιο νόμου, όπως υποστήριξαν, «έχει μοναδικό στόχο το ξεπούλημα των φιλέτων του ΟΣΕ και να οδηγήσει τους εργαζόμενους σε εργασιακό μεσαίωνα, καθώς καταργεί ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, καταστρέφοντας τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους».

Σύμφωνα με την ΠΟΣ, το μνημόνιο επιβάλει μόνο λογιστικό διαχωρισμό του ΟΣΕ, ενώ η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε πλήρη ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.

Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ακόμη ότι το μεγαλύτερο μέρος από το έλλειμμα των 10 δισ. ευρώ που έχει ο Οργανισμός, οφείλεται στην χρηματοδότηση έργων από τον ίδιο τον ΟΣΕ.

Σχετικά με το θέμα της μισθοδοσίας του προσωπικού, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι συνδικαλιστές, για το 2009 το συνολικό ποσό υπερβαίνει τα 395 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το σύνολο των εσόδων του Οργανισμού δεν ξεπερνά τα 105 εκατομμύρια ευρώ.

Απέδωσαν δε τα μειωμένα έσοδα σε κακοδιαχείριση των εκάστοτε διοικήσεων και στις μεγάλες εκπτώσεις, που φτάνουν και το 90%, όπως ανέφεραν, στις εμπορευματικές μεταφορές.

Το προεδρείο της ΠΟΣ εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του με το σύνολο του σχεδίου νόμου, όπως αυτό διέρρευσε στον Τύπο, δηλαδή με αύξηση εισιτηρίων, μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, περικοπή δρομολογίων και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού, το ύψος των οποίων ανέρχεται σε 7,5 δισ. ευρώ.

Αντίθετα πρότειναν να αλλάξει το πλέγμα των δρομολογίων, πύκνωση και όχι κατάργηση των δρομολογίων, έλεγχο της λαθρεπιβίβασης στον Προαστιακό, που ξεπερνά τα 300.000 ευρώ το χρόνο, προσλήψεις προσωπικού για να σταματήσουν υπερωρίες και εξαιρέσιμα και αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος αναφέρθηκε στα πολλά και αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης του ΟΣΕ, κάλεσε την κυβέρνηση να ανοίξει εδώ και τώρα τα χαρτιά της για το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου, να σταματήσει το παιχνίδι των διαρροών, να διεξαγάγει δημόσιο και ειλικρινή διάλογο και να διασφαλιστεί τόσο ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας του ΟΣΕ, όσο και τα δικαιώματα των εργαζομένων, δηλαδή οι αμοιβές, οι εργασιακές σχέσεις, η ασφάλιση και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα