Τη θέση της στο χώρο του υβριδικού αυτοκινήτου θα επιχειρήσει να παγιώσει η Toyota, λανσάροντας έξι νέα οχήματα έως το 2012.
Έτσι, δύο νέα μοντέλα Lexus και τέσσερα με το σήμα της Toyota θα ανεβάσουν στα 20 τα «πράσινα» αυτοκίνητα του ιαπωνικού ομίλου.
Σύμφωνα με λακωνική ανακοίνωση στο Twitter, ένα από αυτά θα είναι ένα υβριδικό Prius με δυνατότητα φόρτισης.
Από το Ντιτρόιτ, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και θεωρούμενος ως «πατέρας» του Prius Τακέσι Ουτσιγιαμάντα, δήλωσε ότι ο όμιλος σχεδιάζει και ένα αυτοκίνητο υδρογόνου που θα κυκλοφορήσει έως το 2015 σε περιορισμένη παραγωγή.
Το Νοέμβριο, η Toyota αναμένεται να παρουσιάσει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος ¶ντζελες την δεύτερη γενιά του RAV4-EV. Πρόκειται για την ηλεκτρική έκδοση του γνωστού SUV, που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την αμερικανική Tesla.
Η μάχη για την «πράσινη» πρωτοκαθεδρία
Με 14 υβριδικά αυτοκίνητα να φέρουν το σήμα της, η Toyota διατηρεί το προβάδισμα στην αγορά των «πράσινων» οχημάτων. Τον πήχυ επιχειρούν παράλληλα να ανεβάσουν αρκετοί ανταγωνιστές της. Ενδεικτικά, μέσα στο 2010, η Nissan θα κυκλοφορήσει το Leaf, που με μπαταρίες ιόντων λιθίου υπόσχεται αυτονομία 160 χιλιομέτρων σε προσιτή –κατά τον όμιλο- τιμή. Η Ford έχει προαναγγείλει την κυκλοφορία του ηλεκτροκίνητου Focus για το 2012.
Σήμερα εξάλλου, και η Hyundai ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2011 θα κυκλοφορήσει το δεύτερο πλήρως ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό της. Την περασμένη εβδομάδα, ο νοτιοκορεατικός κολοσός έκανε τα αποκαλυπτήρια του BlueOn, με αυτονομία 140 χιλιομέτρων, το οποίο μάλιστα οδήγησε και ο πρόεδρος της χώρας Λι Μιουνγκ-Μπακ.
Σύμφωνα με το συμβουλευτικό όμιλο A.T. Kearney, χάρη και σε κυβερνητικές πρωτοβουλίες, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αναμένεται από τα 31,9 εκατομμύρια δολάρια που είναι σήμερα, να αγγίξει τα 21,8 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2015.