Ευ. Βενιζέλος: Μονόδρομος η σύμβαση για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010 22:26
UPD:23:01

Eγκρίθηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας για την Κύρωση των Συμβάσεων που αφορούν στα «Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.» και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.

Η ΝΔ, το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ το καταψήφισαν, ενώ ο ΛΑΟΣ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί κατά τη συζήτηση στο Τμήμα.

«Η σύμβαση πέρασε από σαράντα κύματα, η διαπραγμάτευση ήταν πολύ σκληρή» δήλωσε ο υπουργός Εθνικής ¶μυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος.

Χαρακτήρισε ακόμη τη σύμβαση μονόδρομο, καθώς, όπως περιέγραψε, «κινδυνεύαμε να κλείσουν τα Ναυπηγεία, να έχουν απολυθεί οι εργαζόμενοι, να έχουμε χάσει τα 2 δισ. που έχουμε δώσει, να μην έχουμε πάρει κανένα υποβρύχιο, να μην μπορούμε να τα τελειώσουμε και να πληρώνουμε κι αποζημίωση από πάνω».

Εισηγούμενος το σχέδιο της σύμβασης, ο κ. Βενιζέλος επεσήμανε ότι επετεύχθη διακανονισμός σύμφωνα με τον οποίο αποσύρονται από τη γερμανική πλευρά (Χα ντε Βε) οι καταγγελίες των συμβάσεων στις οποίες είχε προβεί και παύει η Διαιτητική δίκη, την οποία είχε κινήσει ζητώντας αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο για αντισυμβατική του συμπεριφορά.

Η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Abu Dhabi Mar στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%. Το 25% το διατηρεί η γερμανική Χα ντε βε και συνεπώς παραμένει στα Ναυπηγεία ως μέτοχος της μειοψηφίας και ως υποκατασκευαστής των συμβάσεων.

Ο υπουργός ¶μυνας σημείωσε ότι η ThyssenKrupp είναι στρατηγικός εταίρος της Abu Dhabi Mar όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Γερμανία. «Η γερμανική κυβέρνηση την αποδέχεται και την αποδεχόμαστε κι εμείς στην Ελλάδα», είπε.

Συμφωνούμε να κάνουμε νέες δοκιμές στο υποβρύχιο Παπανικολής και εφόσον είναι θετικές να το παραλάβουμε, θα του προσδώσουμε αξία θα του βάλουμε την ελληνική σημαία κι εφόσον βρούμε χώρα θα το πουλήσουμε, δήλωσε.

Επίσης, πρόσθεσε, συμφωνούμε να συνεχίσουμε τη σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων στον παλαιό προϋπολογισμό και να καταργήσουμε τον εκσυγχρονισμό της δεύτερης σύμβασης ο οποίος ήταν ατελέσφορος και οικονομικά παράλογος, να ολοκληρωθεί ο «Ωκεανός», και να γίνουν καινούργια τα δύο υποβρύχια που επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν. Αυτό σημαίνει ότι το ένα καινούργιο υποβρύχιο καλύπτεται και προσθέτουμε 500 εκατ. για το δεύτερο καινούργιο που αντικαθιστά τον εκσυγχρονισμό.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα