Μαχαίρι στις καταναλωτικές δαπάνες, εξαιτίας πραγματικού οικονομικού προβλήματος, βάζουν τα ελληνικά νοικοκυριά σε ποσοστό 59% έναντι αντίστοιχου ποσοστού 49% προ διετίας (το 2008), και προληπτικά σε ποσοστό 41%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Focus-Bari, που πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά σε δείγμα 900 γυναικών-νοικοκυρών στην Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και παρουσιάστηκε σε ημερίδα για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Private-Label, το 75% απαντά πως προσέχει πολύ περισσότερο τις τιμές σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν και το 56% πως αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Μάλιστα, το 77% δηλώνει πως ευχαρίστως θα επέλεγε ανάμεσα σε διάφορες μάρκες, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους-οφέλους.
Το «μαχαίρι» στα έξοδα έφτασε το 34% στα τρόφιμα-ποτά το καλοκαίρι του 2010, έναντι 21% το 2008, ενώ διαμορφώθηκε στο 32% στα προϊόντα σούπερ-μάρκετ, σε σχέση με 25% πριν δύο χρόνια.