Υπεγράφη το σχέδιο ΠΔ για την πρόληψη ρύπανσης από πλοία

Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010 19:04

Υπεγράφη από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρήστο Παπουτσή το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο τροποποιεί τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη Ρύπανσης από Πλοία.

Ειδικότερα, μετά από πρόταση των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, καθώς και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, γίνεται αποδεκτό το κείμενο που υιοθετήθηκε στην 58η Σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ και τέθηκε διεθνώς σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2010.

Όπως προβλέπεται από το κείμενο, τα υπόχρεα με ελληνική σημαία πλοία, από την ημερομηνία αυτή, πρέπει να συμμορφώνονται ως προς τις απαιτήσεις των κανονισμών του Αναθεωρημένου Παραρτήματος στο οποίο περιλαμβάνονται οι ακόλουθες απαιτήσεις.

1. Στο Προσάρτημα Ι του αναθεωρημένου Παραρτήματος VI της ΔΣ MARPOL 73/78 παρατίθεται ο νέος τύπος του εν λόγω Πιστοποιητικού, στον οποίο έχουν ενσωματωθεί τόσο οι σχετικές τροποποιήσεις που είχαν υιοθετηθεί μετά την αρχική θέση σε ισχύ του Παραρτήματος όσο και νέες που ανέκυψαν λόγω της τροποποίησης των Κανονισμών 13 και 14 αυτού.

2. Στον Κανονισμό 12 έχει προστεθεί η απαίτηση για τήρηση Βιβλίου Ουσιών που Καταστρέφουν το Όζον (Ozone Depleting Substances Record Book), η οποία αφορά σε όσα πλοία είναι υπόχρεα στην έκδοση ΔΠΠΡΑ (IAPPC). Σύμφωνα με τις διατάξεις του εν λόγω Κανονισμού, αυτό μπορεί είτε να είναι ανεξάρτητο βιβλίο είτε να αποτελεί μέρος κάποιου υπάρχοντος βιβλίου ή ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής. Για τα υπό ελληνική σημαία πλοία ισχύουν τα εξής:

(α) Εφόσον το πλοίο υπάγεται στις διατάξεις του ISM Code, η διαχειρίστρια εταιρεία του θα πρέπει να μεριμνήσει για την ένταξη σχετικής διαδικασίας στο Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης που εφαρμόζει, αναφορικά με την τήρηση αρχείου με έντυπα σύμφωνα με το Προσάρτημα της σχετικής εγκυκλίου ΚΕΕΠ.

(β) Εφόσον το πλοίο δεν υπάγεται στις διατάξεις του ISM Code, ο Πλοίαρχος θα πρέπει να τηρεί ανάλογο με το προαναφερθέν αρχείο με έντυπα σύμφωνα με το Προσάρτημα της ως άνω εγκυκλίου και να καταχωρίζει επίσης σχετική ημερολογιακή εγγραφή σε κάθε περίπτωση εφαρμογής της παρούσης διαδικασίας.

3. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 13:

- Έχει διορθωθεί η λανθασμένη φράση «or on a ship which undergoes a major conversion» του Κανονισμού 13(1)(c) με την ορθή «or for any marine diesel engine which undergoes a major conversion» στον νέο Κανονισμό 13.1.3. Κατόπιν αυτού, η εξαίρεση του Κανονισμού αυτού αφορά στα πλοία που κατασκευάσθηκαν μεταξύ 01-01-2000 και 19-05-2005 και στις μηχανές που υπέστησαν μετασκευή ευρείας έκτασης στο ίδιο χρονικό διάστημα.

- Έχει διευρυνθεί ο ορισμός της «μετασκευής ευρείας έκτασης» μηχανής για τους σκοπούς της εφαρμογής του Κανονισμού 13 έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει κάθε αντικατάσταση μηχανής («νέας» ή «παλαιάς») καθώς και προσθήκη μηχανής. Κατά συνέπεια, κάθε μηχανή που θα τοποθετείται σε κάποιο πλοίο, είτε αυτή αντικαθιστά υπάρχουσα μηχανή του πλοίου είτε προστίθεται στις υπάρχουσες, θα πρέπει να συμμορφώνεται με τις διατάξεις του Κανονισμού.

- Καθιερώνονται νέα μειωμένα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών οξειδίων του αζώτου με εφαρμογή σε δύο στάδια, από 1-1-2011 και από 1-1-2016, ενώ εισάγονται απαιτήσεις και για παλαιότερα πλοία, και συγκεκριμένα για πλοία των οποίων η τρόπιδα έχει τεθεί μεταξύ 01-01-1990 και 31-12-1999.

4. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 14, καθορίζονται αυστηρότερα όρια για την κατά βάρος περιεκτικότητα σε θείο όλων των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τα πλοία, τα οποία τίθενται σε ισχύ, σύμφωνα με το εξής χρονοδιάγραμμα:

1. Εκτός Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών

- 4,5 % (ισχύον όριο) μέχρι την 31-12-2011

- 3,5 % μέχρι την 31-12-2019

- 0,5 % μετά την 01-01-2020

2. Εντός Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών

- 1,5 % (ισχύον όριο) μέχρι την 30-06-2010

- 1,0 % μέχρι την 31-12-2014

- 0,1 % μετά την 01-01-2015

5. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 15, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου θα πρέπει να εφοδιάζονται με Σχέδιο Διαχείρισης Πτητικών Οργανικών Ενώσεων (VOC Management Plan) εγκεκριμένο από την Αρχή. Στο εγχειρίδιο αυτό καταγράφονται οι διαδικασίες που εφαρμόζονται στο πλοίο για την ελαχιστοποίηση της εκπομπής πτητικών οργανικών ενώσεων κατά τη φορτοεκφόρτωση, τον πλου και την πλύση με αργό πετρέλαιο (COW) και ορίζεται αρμόδιο πρόσωπο για την εφαρμογή του εγχειριδίου. Για τα πλοία διεθνών πλόων το εγχειρίδιο αυτό θα πρέπει να συντάσσεται στη γλώσσα εργασίας του πλοίου και εάν αυτή δεν είναι τα αγγλικά, γαλλικά η ισπανικά θα πρέπει να είναι μεταφρασμένο και σε μία από αυτές.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος έχει υποβληθεί για έγκριση και συνυπογραφή από τους συναρμόδιους Υπουργούς Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Εξωτερικών πριν την τελική υπογραφή του από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα