Η International Business Machines, η γνωστή ΙΒΜ, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των 100 πιο «πράσινων» ομίλων στον κόσμο, του περιοδικού Newsweek.
¶λλος ένας κολοσός της τεχνολογίας, η Dell, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην αντίστοιχη λίστα των 500 αμερικανικών επιχειρήσεων.
Για τη σύνταξη των δύο καταλόγων αξιολογήθηκαν οι μεγαλύτεροι εισηγμένοι όμιλοι από ανεπτυγμένες και από αναπτυσσόμενες χώρες, με βάση το ενεργειακό τους αποτύπωμα και πώς το διαχειρίζονται. Οι πρώτες θέσεις της διεθνούς «πράσινης» λίστας περιλαμβάνουν από φαρμακοβιομηχανίες όπως η Johnson & Johnson και η GlaxoSmithKline μέχρι τράπεζες όπως η HSBC Holdings και βέβαια ομίλους τεχνολογίας, τηλεπικοινωνιών και καταναλωτικών αγαθών, π.χ. Hewlett-Packard, Deutsche Telekom και Sony.
Την ικανοποίησή της για την πρωτιά στη λίστα των αμερικανικών ομίλων εξέφρασε η Dell, αποδίδοντάς την στην «αφοσίωσή της στο περιβάλλον και στη στενή της συνεργασία με προμηθευτές και πελάτες». Μεταξύ άλλων, ο όμιλος έχει απαλλάξει τις χωματερές από 220.000 τόνους ηλεκτρονικών σκουπιδιών από το 2006. Διακρίθηκε επίσης για τη χρήση κομποστοποιήσιμων συσκευασιών από μπαμπού και για την κατασκευή όλο και πιο ενεργειακά οικονομικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, που υπολογίζεται ότι έχουν βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν πάνω από 3,5 δισ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Οι λίστες συντάχθηκαν με τη βοήθεια τριών ανεξάρτητων οργανισμών. Ελήφθησαν υπόψη οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η χρήση νερού και η διαχείρηση των αποβλήτων, ενώ μεγάλο ρόλο στη βαθμολογία έπαιξαν οι περιβαλλοντικές πολιτικές και οι πρωτοβουλίες των ομίλων, με στόχο να περιοριστούν οι συνέπειες των δραστηριοτήτων τους για το περιβάλλον.
«Πράσινος πόλεμος» PepsiCo και Coca-Cola
Την ίδια ώρα, PepsiCo και Coca-Cola –που αμφότερες περιλαμβάνονται στην αμερικανική λίστα του Newsweek- άνοιξαν νέο μέτωπο στο μεταξύ τους πόλεμο της κυριαρχίας. Η PepsiCo στη Βρετανία ανακοίνωσε ότι δεσμεύεται μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να μειώσει κατά 50% τις εκπομπές και την κατανάλωση νερού στη χώρα, υπερβαίνοντας αντίστοιχες δεσμεύσεις της Coca-Cola.
Η PepsiCo, μητρικός όμιλος της Walkers (ο μεγαλύτερος παραγωγός τσιπς στη Βρετανία), που αγοράζει πάνω από 350.000 τόνους πατάτας το χρόνο, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων πως θα αντικαταστήσει τις τρεις ποικιλίες που καλλιεργεί στη Βρετανία με άλλες, που χρειάζονται λιγότερο νερό, ενώ θα εφαρμόσει μεθόδους καλλιέργειας πιο φιλικές προς το περιβάλλον. «Εάν πάμε καλά, θα χρησιμοποιήσουμε αυτές τις πρακτικές σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο αρμόδιος διευθυντής της.
Να σημειωθεί ότι τόσο η PepsiCo όσο και η Coca-Cola έχουν δεχθεί έντονες επικρίσεις, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες, μεταξύ άλλων για κατασπατάληση των υδάτινων πόρων σε περιοχές με πρόβλημα ξηρασίας. Πάντως οικολογικές οργανώσεις, όπως η WWF, χαιρέτισαν τις σημερινές ανακοινώσεις λέγοντας ότι η βιομηχανία των τροφίμων αρχίζει να αναγνωρίζει ότι πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της στη βάση της πυραμίδας εφοδιασμού προϊόντων, που είναι η καλλιέργεια.