Μελέτη της ICAP για σούπερ μάρκετ

Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2002 18:58

Αύξηση εμφάνισε στην τελευταία δεκαετία (1992-2001) η συνολική εγχώρια κατανάλωση ειδών σούπερ μάρκετ και cash & carry, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 19%.

Σύμφωνα με μελέτη της ICAP, η άνοδος οφείλεται κυρίως στη γεωγραφική επέκταση των δικτύων καταστημάτων και στη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων και υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες τάσεις, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης τα επόμενα δύο έτη δεν θα υπερβαίνει το 10%.

Το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ καλύπτεται από τα τρόφιμα και ποτά και λιγότερο από την κατηγορία λοιπών προϊόντων. Το συγκεκριμένο μέγεθος ενθάρρυνε τις επιχειρήσεις του κλάδου να αναπτύξουν οργανωμένα τμήματα τροφίμων όπως κρεοπωλείο, αρτοπωλείο-ζαχαροπλαστείο, έτοιμα φαγητά, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο κλπ.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσίασαν τα τελευταία χρόνια αρκετά περιθώρια ανάπτυξης, λόγω των χαμηλότερων τιμών τους έναντι των επωνύμων προϊόντων.

Ο «πόλεμος» τιμών μεταξύ των εταιρειών του κλάδου είναι το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την έρευνα της ICAP, της εισόδου ξένων επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά. Οπως επισημαίνεται, σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές είναι χαμηλότερες του κόστους. Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος εφαρμόζεται από τον Ιανουάριο νομοθετική ρύθμιση, η οποία απαγορεύει την πώληση των προϊόντων κάτω του τιμολογιακού κόστους. Από έρευνα που έγινε, προέκυψε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου θεωρούν ότι ο εν λόγω νόμος δεν εφαρμόζεται σε αρκετές περιπτώσεις.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα