Τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις μετά από τις συγχωνεύσεις στο κλάδο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, έδωσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας.
Προανήγγειλε ωστόσο αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς νεοεισερχόμενων υπαλλήλων, αλλά και περικοπές στις κρατικές επιδοτήσεις των συγκοινωνιών στην Αθήνα, από το 70% της τιμής των εισιτηρίων σήμερα, σε περίπου 50%-60%.
Ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών της Αττικής, που ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε πρόσφατα, με χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2010, προβλέπεται η δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα για τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής (ΟΑΣΑ) και η ίδρυση δύο θυγατρικών, μίας για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κλπ) και μία για τα υπόλοιπα (λεωφορεία και τρόλεϊ).
«Η επιλογή μας είναι μία και μπορούμε να την πούμε με σαφήνεια και βεβαιότητα: δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. Δεν νομίζω ότι εργαζόμενοι αρκετά χρόνια μπορούν να οδηγηθούν στην απόλυση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στο περιθώριο συνάντησης εργασίας, στις εγκαταστάσεις του ΤΕΕ στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ξεκαθάρισε ωστόσο ότι οι εργαζόμενοι που θα προσλαμβάνονται πλέον σε αυτούς τους οργανισμούς, «θα διέπονται από ένα καθεστώς, που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού, οι δε αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Κάνοντας λόγο για μισθολογικές και εργασιακές διαφορές ανάμεσα στους διάφορους οργανισμούς, ο κ. Ρέππας σημείωσε: «Θα πρέπει με όρους […] κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι […], εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους».
«Αυτό που πρέπει να δούμε», πρόσθεσε, «είναι τι θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους, αλλά και πώς αξιολογείται το δυναμικό, με ενδεχόμενη μετακίνηση εργαζομένων από τον έναν φορέα στον άλλο, δηλαδή εντός του ενιαίου συγκοινωνιακού φορέα».
Διευκρίνισε πάντως, ότι όσοι εργάζονται ήδη με βάση έναν πιο σύγχρονο κανονισμό, όπως οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, θα διατηρήσουν αυτό το καθεστώς, που μπορεί να «αντιγραφεί» και για όσους προσληφθούν μελλοντικά.
Ερωτηθείς αν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι προς το παρόν δεν έχει ληφθεί καμία τέτοια απόφαση.
«Για παράδειγμα, και στο 50% να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή (σήμερα υπολογίζεται στο 25%), δεν χρειάζεται να κάνουμε αύξηση στα εισιτήρια. Αν όμως αυξηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, επειδή δεν θα υπάρχει αποτελεσματικός ελεγκτικός μηχανισμός, τότε πραγματικά ή το κράτος πρέπει να επιδοτήσει με τεράστια ποσά τις συγκοινωνίες ή να αυξήσει την τιμή εισιτηρίου», πρόσθεσε.