Προβλήματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αναμένεται να δημιουργήσει η 24ωρη απεργία στην οποία αποφάσισε να προχωρήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) την ερχόμενη Τρίτη 23 Νοεμβρίου.
Η ΠΝΟ διεκδικεί την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα Ακτοπλοϊκά -Επιβατηγά Πλοία, Πορθμεία Εσωτερικού, Μεσογειακά Φορτηγά Πλοία και Ακτοπλοϊκά Φορτηγά Πλοία κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Η ομοσπονδία των ναυτικών έχει υπογράψει συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ πριν από λίγες ημέρες ήρθε σε συμφωνία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7%, από την 1η Ιανουαρίου 2010, με αναδρομική ισχύ.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ενώ εκπνέει σε λίγες εβδομάδες το τρέχον έτος, η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καρκινοβατεί, με αποτέλεσμα να παρατείνεται η αβεβαιότητα στις τάξεις των ναυτεργατών από την εκκρεμότητα αυτή.
Η ΠΝΟ ζητεί τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για την δεκάμηνη απασχόληση στα ακτοπλοϊκά-επιβατηγά πλοία και την ίδρυσης Ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας για τους ναυτικούς.
Θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός περικοπής των συντάξεων των ναυτεργατών και κάνει λόγο για θλιβερή κατάσταση στη ναυτική εκπαίδευση.
Στην έναρξη της απεργιακής κινητοποίησης δεν θα συμπεριληφθούν τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας.
Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει ότι στη σημερινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ ανατράπηκε η χθεσινή απόφαση της πλειοψηφίας που είχε κηρύξει 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για το σύνολο των προβλημάτων των ναυτεργατών εν ενεργεία και συνταξιούχων.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ