«Όσο είμαι εγώ εδώ δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις από τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο μου» φέρεται να είπε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφοών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στους ελεγκτές της τρόικας (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ) που επισκέφθηκαν το υπουργείο, στο πλαίσιο των ελέγχων για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος σταθερότητας της Ελλάδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη διάρκεια της συνάντησης, μετά το πέρας της οποίας δεν έγιναν δηλώσεις, συζητήθηκαν τρία βασικά θέματα, τα δύο από τα οποία έχουν σχέση με την περιστολή των δαπανών στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
Συγκεκριμένα, συζητήθηκε το θέμα του ΟΣΕ, για το οποίο οι ελεγκτές της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ ζήτησαν και ενημερώθηκαν για την πορεία υλοποίησης του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή. Οι ελεγκτές ζήτησαν να μάθουν τι θα γίνει με τα τιμολόγια του Οργανισμού, με τους μισθούς του προσωπικού και αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Ρέππας απάντησε ότι ήδη στις εμπορευματικές μεταφορές το καθεστώς έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μη χάνει κανένα πελάτη, οι μισθοί του προσωπικού μειώθηκαν κατά 20%, ενώ τα επιδόματα δεν υπερβαίνουν πλέον το 10% του βασικού μισθού. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Ρέππας είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, καθώς γίνονται συζητήσεις με επενδυτές από την Κίνα, τη Γαλλία και άλλες χώρες, αλλά δεν έχουν ακόμη προχωρήσει. Μάλιστα ο υπουργός ζήτησε από τους ελεγκτές να βοηθήσουν και οι ίδιοι ώστε να υπάρξει έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου από την αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε ήταν οι ζημιογόνες ΔΕΚΟ, αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το οποίο ο υπουργός ενημέρωσε σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στις Αστικές Συγκοινωνίες, τόσο στην Οργανωτική δομή τους, όσο και σε επίπεδο προσωπικού.
Ειδικότερα ο κ. Ρέππας τους ανέλυσε τα σχέδια της κυβέρνησης που είναι να μειωθούν οι εταιρείες που απαρτίζουν σήμερα τον Όμιλο του ΟΑΣΑ, από πέντε σε δύο, δηλαδή μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Θα μειωθεί το προσωπικό και για το πλεονάζον θα γίνουν μετατάξεις σε άλλους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής του εισιτηρίου από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Ο υπουργός τους είπε ακόμη ότι έχουν κάποιες έξυπνες σκέψεις για τον έλεγχο της πορείας του κάθε Οργανισμού σε ότι αφορά τα οικονομικά του. Ειδικότερα, κάθε εξάμηνο θα γίνεται έλεγχος και αν διαπιστωθούν ελλείμματα θα λαμβάνονται μέτρα. Αυτό θα προβλέπεται στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη βουλή και θα ισχύσει και για τον ΟΣΕ.
Ο κ. Ρέππας ενημέρωσε ακόμη το κλιμάκιο της τρόϊκας για την πορεία υλοποίησης του νομοσχεδίου που επίσης ψηφίστηκε πρόσφατα από τη βουλή, για τις οδικές και εμπορευματικές μεταφορές, με το οποίο έγινε η αρχή του ανοίγματος των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων.
Στο σημείο αυτό οι ελεγκτές, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, εξέφρασαν την απόλυτη ικανοποίησή τους για τις αλλαγές που διαπίστωσαν από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα και ζήτησαν από τον υπουργό να "ασκήσει πολιτική πίεση" για το άνοιγμα επαγγελμάτων και σε άλλους τομείς. Από την πλευρά του ο κ. Ρέππας επανέλαβε τη βούληση της Πολιτικής ηγεσίας να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις. Το θέμα, τόνισε ο υπουργός, είναι να είμαστε αξιόπιστοι και να έχουν αποτέλεσμα προς όφελος του πολίτη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι ελεγκτές για τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης στα περίπου 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ήδη, το υπουργείο έχει οριστικοποιήσει τις ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στο σχέδιο νόμου, το οποίο σύντομα θα παρουσιαστεί προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη βουλή. Οι ελεγκτές έδειξαν ικανοποιημένοι και ζήτησαν από τον υπουργό να προωθήσει και αυτή τη μεταρρύθμιση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ