Νέες συμβάσεις εργασίας για τους υπαλλήλους των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανέφερε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα 99,5», ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Χ. Τσιόκας.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα, στο τραπέζι του υπουργείου θα τεθούν οι απολαβές που παραβιάζουν τον μέσο όρο. Στις συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα, κανείς δεν παίρνει δευτερεύουσες απολαβές πάνω από 8%-10%, ανέφερε, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι «δεν μπορεί σε μια περίοδο κρίσης, σε έναν οργανισμό ΔΕΚΟ να παίρνει κανείς 30%, 40%, 50%, 60%, 70% του μισθού του δευτερεύουσες απολαβές».
Κόκκινη γραμμή όπως εξήγησε ωστόσο, θα μπει σε κοινωνικές κατακτήσεις όπως είναι ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα επιστημονικότητας ή το επίδομα θέσης. Αυτά δεν μπορούν να θίγουν, είναι κοινωνικές κατακτήσεις και είναι σεβαστές, τόνισε.
Ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών επισήμανε πάντως ότι δεν φαίνεται ότι προκρίνονται απολύσεις, αλλά μετατάξεις.
«Το δημόσιο συμφέρον είναι να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ, τις αστικές συγκοινωνίες, να ανοίξουμε τα επαγγέλματα, να λειτουργήσει επιτέλους η οικονομία», σημείωσε, ενώ ερωτηθείς σχετικά με την τιμή του εισιτηρίου στις συγκοινωνίες, σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα θα κυμανθεί μεταξύ 1,20 έως 1,50 ευρώ και ανάλογα με το χρόνο χρήσης.
«Είναι θέμα τεχνικής μελέτης. Εκεί γύρω θα κινηθεί. Εγώ λέω ότι οι προτάσεις που διαμορφώνονται από τις τεχνικές υπηρεσίες, φαίνονται ότι κινούνται σε μια μικρή λογική αύξηση. Όλα αυτά όμως συναρτώνται με ένα οργανισμό ο οποίος πρέπει να εξυγιανθεί, που παράγει ένα λειτουργικό έλλειμμα 500 εκατ. για το οποίο επιβαρύνεται ο Έλληνας πολίτης», διευκρίνισε.
Υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση καλείται να κάνει αυτό που το πολιτικό σύστημα δεν τόλμησε: να μηδενίσει δηλαδή το έλλειμμα μέσα στο 2011, ώστε να μην επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος. «Από την άλλη πλευρά», πρόσθεσε, «έχουμε μια κυβέρνηση που λέει ναι στις δημόσιες συγκοινωνίες και τις οποίες θα τις κρατήσουμε. Βεβαίως σε κάποια κομμάτια μπορεί να εμπλακεί και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά όχι στον κορμό, δηλαδή οι συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες».