Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), με αφορμή τη συνεχιζόμενη πανελλαδική απεργία που έχει κηρύξει από την Τρίτη η ΠΝΟ.
Την αντίθεση στο κλίμα έντασης που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες στην ελληνική ακτοπλοΐα εκφράζει ο όμιλος ATTICA GROUP. Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, «η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών και είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή της».
«Η τρέχουσα διαπραγματευτική γραμμή της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην οποία δεν μετέχουμε και δεν μας εκπροσωπεί, μας βρίσκει αντίθετους καθώς θεωρούμε ότι οδηγεί σε αδιέξοδα», τονίζεται ακόμη στην ανακοίνωση.
Εν τω μεταξύ, επιστολή στις Νομαρχίες και στους Δήμους των νησιών απέστειλε η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, κάνοντας λόγο για «εμμονή των ''εργατοπατέρων'' της ΠΝΟ να πραγματοποιήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για τρία συνεχόμενα εικοσιτετράωρα με αποτέλεσμα η νησιωτική Ελλάδα να αποκοπεί από την ηπειρωτική και τα νησιά να παραμείνουν χωρίς συγκοινωνία μεταξύ τους».
Στην ίδια επιστολή επισημαίνεται ότι «αν πτωχεύσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές επιχειρήσεις το κράτος θα τις επιδοτήσει με χρήματα που θα πληρώσουν τελικά οι Έλληνες φορολογούμενοι από το σημερινό τους υστέρημα».
Σύμφωνα με την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, «τυχόν περαιτέρω οικονομική επιδείνωση των νησιωτικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχει ως γενεσιουργό αιτία μόνο το αίτημα αυξήσεως μισθολογίου των ναυτικών».
«Ο πρόεδρος της ΕΕΝ Α.Βεντούρης στην απέλπιδα προσπάθειά του να πείσει την κοινή γνώμη και τους νησιώτες ότι για την ταλαιπωρία των επιβατών ευθύνεται οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την ΕΕΝ, καταφέρεται κατά πάντων, Πολιτείας και Εφοπλιστικών Ενώσεων, ΠΝΟ, με καταιγισμό δηλώσεων αναφορών και συνεντεύξεων προς κάθε κατεύθυνση, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα κατά το δοκούν και ρίχνοντας λάσπη προς κάθε κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μεθόδους και φράσεις που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού.
Σε ανακοίνωσή της και η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού κατηγορεί τον κ. Βεντούρη ότι «ρίχνει λάδι στη φωτιά με τον άστοχο ισχυρισμό του ότι ο Έλληνας ναυτεργάτης είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος της Ευρώπης».
Υπενθυμίζεται ότι η απεργία των ναυτικών που αναμένεται να λήξει στις 6 το πρωί της Παρασκευής περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και συγκεκριμ.ενα τα ακτοπλοϊκά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μεσογειακά φορτηγά και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει την Πέμπτη το μεσημέρι προκειμένου να αποφασίσει την περαιτέρω στάση της.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με εξαίρεση την Ένωση Πορθμείων, που υπέγραψε σχετικό Μνημόνιο Συμφωνίας για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010 και τις εργοδοτικές Οργανώσεις, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
Η ομοσπονδία των ναυτικών έχει υπογράψει συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ ήρθε σε συμφωνία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7%, από την 1η Ιανουαρίου 2010, με αναδρομική ισχύ.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ