Ανοδο 8% αναμένεται να παρουσιάσει η αξία της συνολικής αγοράς γραφικών τεχνών το 2002 συγκριτικά με το 2001, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP για τις υπηρεσίες Γραφικών Τεχνών.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 προβλέπεται να ενισχύσουν σημαντικά την συγκεκριμένη αγορά τα προσεχή έτη. Η επίδρασή τους αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αισθητή το 2004. Κατά το ίδιο έτος η πραγματοποίηση βουλευτικών εκλογών θα επηρεάσει θετικά τη ζήτηση των υπηρεσιών γραφικών τεχνών.
Ανοδική πορεία ακολούθησε το χρονικό διάστημα 1995-2001 η συνολική αξία των εγχωρίως παραγομένων υπηρεσιών γραφικών τεχνών με μέσο ετήσιο ρυθμό περίπου 8%. Η εικόνα αυτή διαφοροποιείται στην αγορά των επιμέρους προϊόντων. Το χρονικό διάστημα 2001-2000 τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασε η αγορά των εύκαμπτων υλικών συσκευασίας και των ετικετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, ο τομέας των εφημερίδων - περιοδικών κάλυψε σχεδόν το 26% της συνολικής αγοράς, τα διαφημιστικά έντυπα το 17,3% και τα χάρτινα κουτιά συσκευασίας το 15%. Ακολουθούν τα εύκαμπτα υλικά συσκευασίας με μερίδιο 13,4% και τα βιβλία και τα μηχανογραφικά έντυπα με ποσοστά 11,3% και 10,3% αντίστοιχα.
Προβληματισμό στον κλάδο δημιουργεί η ανάγκη συνεχούς ανανέωσης του μηχανολογικού τους εξοπλισμού, για υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες. Το κόστος των επενδύσεων αυτών είναι ιδιαίτερα υψηλό, ενώ αντίθετα τα περιθώρια αύξησης της τιμής των παρεχόμενων υπηρεσιών/προϊόντων είναι περιορισμένα.
Στον κλάδο, επίσης, διαπιστώνεται σχετικά υψηλός βαθμός εξάρτησης των επιχειρήσεων από ξένες αγορές για την προμήθεια των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν.
Η ανάπτυξη του διαδικτύου, τέλος, αναμένεται να επηρεάσει μακροχρόνια αρνητικά ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως των βιβλίων, των εφημερίδων και των διαφημιστικών εντύπων. Η ηλεκτρονική εξόφληση λογαριασμών που προβλέπεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό, κυρίως σε επίπεδο επιχειρήσεων, θα μειώσει τη χρήση μηχανογραφικών εντύπων.
Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου είναι η ανομοιογένεια ως προς το αντικείμενο εργασιών των επιχειρήσεων, καθώς πέρα από τη διαφοροποίηση που παρουσιάζουν ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες (από την προεκτύπωση ως τη μετεκτύπωση), ποικίλουν σημαντικά και ως προς τα τελικά προϊόντα.
Τα περισσότερα από τα επιμέρους τμήματα της αγοράς γραφικών τεχνών χαρακτηρίζονται από διασπορά μεριδίων αγοράς, ενώ μεγαλύτερη συγκέντρωση παρατηρείται στην αγορά των εφημερίδων-περιοδικών, των μηχανογραφικών εντύπων και των ετικετών.