Ο όμιλος Hertz Rent A Car ανακοίνωσε ότι από τα μέσα του μήνα θα προσφέρει προς ενοικίαση ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρχικά στη Νέα Υόρκη και έπειτα σε Σαν Φρανσίσκο, Ουάσινγκτον, Λονδίνο και σε 50 πανεπιστήμια και κολέγια της Βορείου Αμερικής.
Έως τα τέλη του 2011, το πρόγραμμα θα έχει επεκταθεί στην αμερικανική πολιτεία του Τέξας καθώς και στη μακρινή Κίνα. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες θα διατίθενται μέχρι του χρόνου περίπου 500 με 1000 πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ο ακριβής αριθμός των αυτοκινήτων που θα ενταχθούν στο στόλο της θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητά τους, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να τα νοικιάζουν με την ώρα. Μέχρι στιγμής ο όμιλος έχει παραγγείλει τα Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, Chevy Volt καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα της Coda και της Smart, σύμφωνα με τον υπεύθυνο επικοινωνίας Ριτς Μπρουμ.
Η Hertz, που πρώτη πρόσφερε στους πελάτες της το Prius, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με αρκετούς κατασκευαστές σταθμών φόρτισης για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα θα είναι πάντοτε φορτισμένα και έτοιμα προς ενοικίαση.
«Δαπανάμε δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο για τους στόλους μας και κρατάμε τα αυτοκίνητα για 8-12 μήνες, αλλάζοντάς τα πριν χρειαστούν σέρβις ή επισκευή», λέει ο Μπρουμ. «Το να προσφέρουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί τη συνέχιση μιας τάσης για εμάς: θέλουμε να διαφέρουμε και να προσφέρουμε πρώτοι νέα, ενδιαφέροντα μοντέλα.» Ο όμιλος, όπως εξήγησε, «ποντάρει» στα πανεπιστήμια όχι μόνο για περιβαλλοντικούς, αλλά και για οικονομικούς λόγους. «Θέλουμε ο κόσμος να μπορεί να δοκιμάσει τα ηλεκτρικά οχήματα, πληρώνοντας μόλις 10 δολάρια την ώρα, με την ελπίδα να διαπιστώσει ότι είναι ωραία και εύκολα στην οδήγηση, με μαλακά φρένα και καλή επιτάχυνση».
Τα σχέδιά της για την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στο 2011 ανακοίνωσε πρόσφατα και η Enterprise, ο μεγαλύτερος όμιλος ενοικιάσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα προμηθευτεί σε πρώτη φάση 500 Nissan LEAF. Εκπρόσωπός της δήλωσε ότι, πέρα από τις υποδομές φόρτισης που αναπτύσσει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, σταθμοί θα εγκατασταθούν σε όλα τα σημεία ενοικίασης.
Πρόκειται για τα πρώτα τέτοια προγράμματα μεγάλης κλίμακας, καθώς ήδη έχουν γίνει περιορισμένες απόπειρες εισαγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ενοικιαζόμενων οχημάτων. Μένει να φανεί εάν το πείραμα της Hertz και της Enterprise θα κατορθώσει να αμβλύνει την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών απέναντι στα οχήματα αυτά.
Θετικές οι εντυπώσεις από το LEAF
Την ίδια ώρα, ο διεθνής Τύπος φιλοξενεί τις πρώτες εντυπώσεις από το νέο Nissan, το ηλεκτροκίνητο LEAF, το οποίο αρχίζει αυτές τις μέρες να κυκλοφορεί στους αμερικανικούς δρόμους ως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που παράγεται μαζικά. Σύμφωνα λοιπόν με τους περισσότερους κριτικούς, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του κατά κοινή ομολογία καλαίσθητου αυτοκινήτου είναι ότι ο ιδιοκτήτης του εξοικονομεί το 70% των χρημάτων που θα έδινε για να γεμίσει το ντεπόζιτο με βενζίνη.
Οι κριτικοί συμφωνούν ότι λόγω του περιορισμένου βεληνεκούς του, στα 160 χιλιόμετρα περίπου, το «πράσινο» LEAF δεν είναι για όλους, όμως όσοι διανύουν καθημερινά κοντινές αποστάσεις θα το βρουν ιδιαίτερα πρακτικό και εύκολο στην οδήγηση, ακόμη και σε συνθήκες κίνησης ή σε δρόμους με μεγάλη κλίση. Το μεγαλύτερο μειονέκτημά του φαίνεται πως είναι η λειτουργία θερμοκρασίας “climate control”, η οποία μειώνει αυτόματα το βεληνεκές κατά τουλάχιστον 10%.
Στις ΗΠΑ τουλάχιστον, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό του πλοηγό, ο οποίος έχει μία ακόμη χρησιμότητα πέρα από την προφανή: βοηθά τον οδηγό να εντοπίσει σταθμούς φόρτισης. Το δίκτυο ωστόσο είναι ακόμη πολύ περιορισμένο. Έτσι πέρα από το ποσό των 32.000-35.000 ευρώ -τόσο θα κοστίζει στην Ευρώπη- ο επίδοξος οδηγός του LEAF θα πρέπει σχεδόν «υποχρεωτικά» να εγκαταστήσει οικιακό φορτιστή, με το επιπλέον κόστος να ανέρχεται στις ΗΠΑ στα 2.200 δολάρια.