Υπεγράφη η ΚΥΑ για την κρουαζιέρα

Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010 18:00

Κοινή υπουργική απόφαση, βάσει της οποίας καθορίζεται το περιεχόμενο της σύμβασης για την εκτέλεση κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια, υπέγραψαν ο υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδης, και ο υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνος.

Κοινή υπουργική απόφαση, βάσει της οποίας καθορίζεται το περιεχόμενο της σύμβασης για την εκτέλεση κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια, υπέγραψαν ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος.

«Ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αποκτήσει τη δυναμική που όλοι θέλουμε. Η άρση του καμποτάζ είναι μία θαρραλέα και απολύτως αναγκαία πολιτική κίνηση της κυβέρνησης» δήλωσε ο κ. Διαμαντίδης και πρόσθεσε: «Σήμερα με τον κ. Γερουλάνο προχωρήσαμε στο βήμα εκείνο, ώστε πλέον η κρουαζιέρα στον ελληνικό χώρο να αποκτήσει τις αναπτυξιακές και επενδυτικές διαστάσεις που όλοι επιθυμούμε με νόμιμο και συμφέροντα τρόπο για τη χώρα μας».

Γ. Διαμαντίδης: Ανοδος του τουρισμού

Γ. Διαμαντίδης: Ανοδος του τουρισμού

Τόνισε ακόμη ότι «η σύμβαση διασφαλίζει απολύτως τα συμφέροντα του δημοσίου χωρίς να περιορίζει τη δραστηριοποίηση των εταιρειών με περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες», σημειώνοντας παράλληλα ότι «θα προσφέρει κίνητρα για την προσέλκυση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα στοχεύοντας στη μεγιστοποίηση των αναμενόμενων ωφελειών».

Όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, η εισφορά ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι για πλοία με μη κοινοτική σημαία ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ και 95 λεπτών.

Επίσης, το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά 20% υπό τη ρητή προϋπόθεση η εταιρεία να απασχολεί Έλληνες ναυτικούς σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος. Το ποσό της εισφοράς επίσης μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού συμβουλίου κρουαζιέρας, το 2008 περίπου 4,3 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα μετά την Ιταλία.

Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, από την άρση του καμποτάζ αναμένεται να αυξηθούν θεαματικά οι επιβάτες που θα ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι, θα ενισχυθούν οι αεροπορικές μεταφορές και ο ξενοδοχειακός κλάδος, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Επίσης θα τονωθεί η εγχώρια ζήτηση και θα προωθηθούν παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα ενώ θα υπάρχει διαρκής προβολή της χώρας μας σαν τουριστικού προορισμού.

Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης «ότι το λιμάνι του Πειραιά εξακολουθεί να παραμένει, κατά 40% μέσο όρο, το φθηνότερο λιμάνι από όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου».

Από την πλευρά του ο κ. Γερουλάνος τόνισε ότι «η πρωτοβουλία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για τον τουρισμό» και πρόσθεσε ότι «η άρση του καμποτάζ ήταν ένα αίτημα του κλάδου εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τις πρώτες δεσμεύσεις της κυβέρνησης».

Π. Γερουλάνος: Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν να κερδίσουν πολλά

Π. Γερουλάνος: Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν να κερδίσουν πολλά

Όπως επεσήμανε, με τη νέα σύμβαση για την κρουαζιέρα δίνεται η δυνατότητα σε πολλές εταιρίες να επενδύσουν στη χώρα μας στους χώρους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν. Αναφέρθηκε επίσης στις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που προσφέρει η άρση του καμποτάζ και τις οποίες όπως δήλωσε, «θα προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε το 2011 ώστε το 2012 να μπορέσει να αναπτυχθεί πλήρως η άρση του καμποτάζ».

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης σημείωσε ότι «η κρουαζιέρα είναι τουρισμός και εν μέρη ναυτιλία», ενώ επεσήμανε ότι «ο ΟΛΠ δεν επιβάλει τέλη αλλά κοστολογεί υπηρεσίες συγκεκριμένες».

Όπως ανέφερε, για το home portink το σύνολο των υπηρεσιών μπορεί να φτάσει στα 15 ευρώ αλλά τα 12 είναι μόνο για εκείνους που έχουν βαλίτσες το υπόλοιπο κόστος είναι μόνο 3 ευρώ.

«Η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα αποτελεί μια μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία για τη χώρα μας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Πρέπει, όμως, να γίνει με ορθό τρόπο και να μην εκφυλίζεται σε μια μορφή αδειοδότησης αμφίβολης αποτελεσματικότητας, όπως συμβαίνει σήμερα, και μάλιστα με απίστευτη γραφειοκρατία», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας της ΝΔ κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και η Υπεύθυνη του τομέα πολιτικής ευθύνης Τουριστικής Ανάπτυξης Όλγα Κεφαλογιάννη.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα