Μη σύννομος ο καθορισμός του τέλους ταξινόμησης

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σύμφωνα με την Ε.Ε.
Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2009 10:29

Βρυξέλλες,

Μη συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία θεωρεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το νέο νόμο για τον καθορισμό του τέλους ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ απειλεί με δεύτερη προσφυγή στο Δικαστήριο και επιβολή κοινοτικού προστίμου.

Οπως επισημαίνει η Κομισιόν, μολονότι υπήρξαν ορισμένες τροποποιήσεις η ελληνική νομοθεσία για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων εξακολουθεί να κάνει διακρίσεις, σε μερικές περιπτώσεις εις βάρος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη-μέλη.

Το 2007 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι εφαρμόζοντας για τους σκοπούς προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των εισαγόμενων από άλλα κράτη-μέλη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ένα και μόνο κριτήριο απομείωσης της αξίας (βάσει της παλαιότητας), προκειμένου του καθορισμού του τέλους ταξινόμησης, η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 90 της συνθήκης.

Τον Ιανουάριο του 2008 η Ελλάδα κατήργησε την αμφισβητούμενη νομοθεσία και όρισε με το ν. 3634/08 νέες κλίμακες απομείωσης, επιδιώκοντας να ανταποκριθεί στα εγερθέντα με την απόφαση ζητήματα. Οι νέες κλίμακες απομείωσης λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι η απόσβεση των οχημάτων δεν είναι ευθύγραμμη, προβλέπουν δε ένα επιπλέον κριτήριο βασιζόμενο στα διανυθέντα από το αυτοκίνητο χιλιόμετρα.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η καθιέρωση νέων κλιμάκων επιταχυνόμενης απομείωσης, όπως και ενός ακόμη κριτηρίου απομείωσης βασιζόμενου στα διανυθέντα χιλιόμετρα δεν πρόκειται να καταστήσουν το σύστημα σύμφωνο με την απόφαση του Δικαστηρίου.

Το σύστημα θα είναι σύμφωνο με την απόφαση μόνον εάν εξασφαλίζει ότι το ποσό του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης δεν υπερβαίνει, ακόμη και ορισμένες μόνον περιπτώσεις, το ποσό του εναπομένοντος φόρου που είναι ενσωματωμένο στην αξία ομοειδών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν ήδη ταξινομηθεί εντός της χώρας. Για να επιτευχθεί αυτό, τα ποσοστά απομείωσης θα πρέπει να οριστούν σε επίπεδο όχι αντιπροσωπευτικό της μέσης απώλειας αξίας των οχημάτων, αλλά σε επίπεδο το οποίο, κατά λογική προσέγγιση, να είναι εγγύτατο προς τη μέγιστη απώλεια αξίας τέτοιων οχημάτων.

Η Ελλάδα δεν έχει υποβάλει στοιχεία με τα οποία να αποδεικνύεται ότι τα ποσοστά απομείωσης έχουν πράγματι προσαρμοστεί προς τη μέγιστη απώλεια αξίας των οχημάτων, αναφέρει η Κομισιόν.

Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να τροποποιήσει τις επίμαχες διατάξεις της νομοθεσίας της με τις οποίες προβλέπεται, κατά τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας τους, απομείωση της αξίας όσον αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από άλλα κράτη μέλη. Εάν η Ελλάδα παραλείψει να συμμορφωθεί με την επίσημη προειδοποιητική επιστολή, η Επιτροπή δύναται να της απευθύνει αιτιολογημένη γνώμη προτού φέρει για δεύτερη φορά το θέμα στο Δικαστήριο με το αίτημα να της επιβληθεί χρηματική ποινή.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα