Στο επίκεντρο των πολιτικών αποφάσεων πρέπει να τεθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα οι μικρές και οι πολύ μικρές ώστε να αντιμετωπιστεί με τις καλύτερες προϋποθέσεις η οικονομική κρίση, να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας και κυρίως να διαμορφωθούν οι συνθήκες ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου στην Ελλάδα για την μετά κρίση εποχή.
Αυτό αναφέρει σε υπόμνημά της η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Γιάννη Παπαθανασίου.
Η ΓΣΕΒΕΕ στο πλαίσιο αυτό ζητά μια οργανωμένη διαβούλευση για τη σύνταξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και προτείνει:
* Νομοθέτηση Χρηματοδότησης του ΟΑΕΕ (0,62 % ΑΕΠ) μετά και από (άμεση) εκπόνηση μελέτης εισροών – εκροών 10ετίας. Να τερματιστεί η ανασφάλεια περί τα ασφαλιστικά που ιδιαίτερα αυτή την εποχή επηρεάζει αρνητικά την επιχειρηματικότητα σύμφωνα και με έρευνες της ΕΕ.
* Κίνητρα για επενδύσεις στις Μικρές και Πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα τώρα εν μέσω της Παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομικής κρίσης.
* Κίνητρα για την Διατήρηση των θέσεων εργασίας στις Μικρές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα σε Νομούς με μεγάλη ανεργία.
* Κατάργηση της δημοτικής φορολογίας 2%. Να τεθεί τέλος στην ιδιότυπη αιχμαλωσία των επισιτιστικών και τουριστικών επιχειρήσεων από τους Ο.Τ.Α. Το 2% επί του τζίρου που καταβάλουν οι επιχειρήσεις ανεξάρτητα από το αν είναι κερδοφόρες ή όχι, είναι τις περισσότερες φορές μεγαλύτερο και από αυτό που αποδίδουν στην Εφορία.
Το καθεστώς αυτό αποτελεί μια Νομοθετημένη “λεόντειο” συμφωνία που καθιστά τους ΟΤΑ προνομιακούς “συνεταίρους” στις επιχειρήσεις. Η χρηματοδότηση των ΟΤΑ πρέπει να τεθεί σε άλλη βάση. Να τεθούν στην άκρη οι “λεονταρισμοί” ορισμένων Δημάρχων ώστε να “ανοίξει” η συζήτηση για την αντιμετώπιση της Χρηματοδότησής τους σε ορθολογικότερη και κοινωνικοοικονομικά δικαιότερη βάση.
* Επανεξέταση του Φορολογικού καθεστώτος ιδιαίτερα για Πολύ μικρές επιχειρήσεις.
* Αντιμετώπιση της ¶ναρχης και δίχως κανόνες επέκτασης των Υπερκαταστημάτων, που σήμερα στην Ελλάδα γίνονται χωρίς να έχουν προηγηθεί μελέτες επιπτώσεων για τις Τοπικές και υπερτοπικές αγορές. Η άναρχη ανάπτυξη υπερκαταστημάτων, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, συρρικνώνει επικίνδυνα το μεγάλο δίκτυο των μικρών επιχειρήσεων. Πλήττει δε και τον υγιή ανταγωνισμό.
* Τιμαριθμοποίηση της Φορολογικής κλίμακας και ως ένα άμεσο μέτρο ενίσχυσης των εισοδημάτων.
* Περαιτέρω διευκόλυνση της Μεταβίβασης των ΜΜΕ από την μια γενιά στην άλλη.
* Αύξηση των κονδυλίων χρηματοδότησης του ΤΕΜΠΜΕ και παρακολούθηση της ροής χρηματοδότησης προς τις Μικρές επιχειρήσεις από τους Επίτροπους που όρισε η Κυβέρνηση στις Τράπεζες.
* Διερεύνηση, με βάση την εμπειρία σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, για ίδρυση Τράπεζας για την εξυπηρέτηση Μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
* Έλεγχος στην Τιμολογιακή Πολιτική των ΔΕΚΟ που δημιουργούν εκτεταμένο κύμα ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες. Διαμορφώνουν υψηλά λειτουργικά κόστη στις επιχειρήσεις. Εξασθενίζουν το οικογενειακό εισόδημα (ανελαστικές δαπάνες).
* Στόχευση και καθορισμός κονδυλιών του ΕΣΠΑ ειδικά για Πολύ μικρές και Μικρές επιχειρήσεις. ¶μεση δραστηριοποίηση των προγραμμάτων.
* Επανασχεδιασμό του ΕΣΜΕ (Εθνικό Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων) στην βάση των αρχών και στόχων ίδρυσης του. Το ΕΣΜΕ σήμερα έχει διολισθήσει σε θεσμό επικοινωνιακού χαρακτήρα και τακτοποίησης μικροπολιτικών συμφερόντων.