Οδηγίες για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2009 13:05
UPD:13:24

Σε παραγωγική λειτουργία έχουν τεθεί η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Υποβολής Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος φυσικών προσώπων (έντυπα Ε1, Ε2 και Ε3) οικονομικού έτους 2009 και η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Υποβολής Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (έντυπο Ε9) έτους 2009.

Όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, η πρόσβαση στις υπηρεσίες είναι εφικτή από τους δικτυακούς τόπους www.gsis.gr και www.taxisnet.gr με την επιλογή «Ε1Ε2Ε3» και «Ε9» αντίστοιχα.

Για τη χρήση των υπηρεσιών, είναι απαραίτητη η απόκτηση κωδικών πρόσβασης στο σύστημα TAXISnet (αν κάποιος είναι ήδη πιστοποιημένος χρήστης δεν χρειάζεται νέους κωδικούς). Στο σύστημα TAXISnet μπορεί να πιστοποιηθεί κάθε φορολογούμενος, συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής που θα βρει ακολουθώντας τη διαδρομή: www.taxisnet.gr - «Εγγραφή νέου Χρήστη»

Οι ενδιαφερόμενοι που δεν διαθέτουν κωδικούς ή τους έχουν χάσει, πρέπει να έχουν υπόψη ότι απαιτείται χρονικό διάστημα 3-5 εργασίμων ημερών από την υποβολή της φόρμας εγγραφής ή την αίτηση επαναχορήγησης κωδικών μέχρι την παραλαβή των κωδικών τους.

Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή της Δήλωσης Ε9 είναι, από το προηγούμενο έτος, ανεξάρτητη από την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Κατά συνέπεια, η ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος δεν απαιτεί ούτε προϋποθέτει την ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Ε9 και αντίστροφα.

Με την υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής των Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος προσφέρονται στους πολίτες ιδιαίτερα σημαντικές δυνατότητες, μεταξύ των οποίων:

- Γίνεται εκτεταμένος έλεγχος λαθών κατά την υποβολή της δήλωσης, με αποτέλεσμα τον μηδενισμό της πιθανότητας να μην εκκαθαρισθεί

- Ο πολίτης ενημερώνεται αμέσως για το πιστωτικό ή χρεωστικό ποσό φόρου και, κυρίως, εκτυπώνει Εκκαθαριστικό Σημείωμα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πιστοποιητικό. Σημειώνεται ότι η επιστροφή ή εξόφληση του ποσού γίνεται μετά την αποστολή του εκκαθαριστικού σημειώματος που ο πολίτης λαμβάνει ταχυδρομικώς σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής των Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων, η οποία απευθύνεται σε όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν μεταβολές στη περιουσιακή τους κατάσταση ακινήτων που έγιναν εντός του έτους 2008 καθώς και όσα φυσικά πρόσωπα έχουν μεταβολές στην οικογενειακή τους κατάσταση, εξασφαλίζει πλέον πιο εμπεριστατωμένους ελέγχους προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι λανθασμένες καταχωρήσεις κατά τη συμπλήρωση.

Συγκεκριμένα προστέθηκαν:

- Περισσότεροι έλεγχοι όσον αφορά στις επιτρεπτές τιμές ανά στήλη των πινάκων 1 και 2.

- Δεσμευτικά πεδία ανά κατηγορία ακινήτου

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι που προτίθενται να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής των Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων, πρέπει να συμπληρώσουν προηγουμένως τη Δήλωσή τους, είτε με τη χρήση του σχετικού προγράμματος της Γ.Γ.Π.Σ. (το οποίο μπορείτε να βρείτε στην ενότητα «Ελεύθερα Προγράμματα της Γ.Γ.Π.Σ. για τους χρήστες» της πρώτης σελίδας του δικτυακού τόπου www.gsis.gr) είτε με χρήση δικού τους προγράμματος (που πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές του σχήματος XML που θα βρείτε στην ίδια ενότητα). Σημειώνεται ότι για το έτος 2009 υπάρχουν δύο εκδόσεις του προγράμματος της Γ.Γ.Π.Σ.:

- Η έκδοση σε περιβάλλον Windows (περίπου 4 ΜΒ), η οποία περιέχει και το πλήρες ευρετήριο νομών, δήμων και οδών

- Η έκδοση σε Java (περίπου 4,8 ΜΒ), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από χρήστες όλων των λειτουργικών συστημάτων (Linux, MacOSX αλλά και Windows). Η έκδοση αυτή δεν περιέχει το ευρετήριο δήμων και οδών αλλά ο χρήστης πρέπει να εισάγει μόνος του τις αντίστοιχες πληροφορίες.

Υπενθυμίζεται ότι οι Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και μέσω των ΚΕΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ 1048/6-3-2003.

Αντίστοιχα, οι Δηλώσεις Ε9 μπορούν να υποβάλλονται επίσης και μέσω των ΚΕΠ προσκομιζόμενες σ’ αυτά σε χειρόγραφη – έντυπη ή μαγνητική μορφή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΔΙΑΔΠ/Ε/1000/2005 (ΦΕΚ 692/Β/2005) απόφαση. Στην περίπτωση της χειρόγραφης – έντυπης μορφής, ειδικά στα ΚΕΠ τοπικής αρμοδιότητας Υπερνομαρχίας Αθηνών – Πειραιώς και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, η διαδικασία θα πραγματοποιείται για μέχρι και πέντε (5) εγγραφές ακινήτων στη δήλωση Ε9.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο υποστήριξης της υπηρεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] ή στο τηλεφωνικό κέντρο 210-48.02.552 κάθε εργάσιμη ημέρα από 8:00 έως 18:00.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα