Αμεσα η δημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2009 13:05
UPD:14:59
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στις επόμενες ημέρες ξεκινάει ο διαγωνισμός για την πρώτη επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, μήκους 5 χλμ. με 5 σύγχρονους Σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και ΜΙΚΡΑ. Ο σταθμός της Μίκρας θα έχει σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκιγκ 1000 θέσεων, όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος επισκέφθηκε τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε ο υπουργός, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες, τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές, χάραξης γραμμής και χωροθέτησης των Σταθμών και εκτιμάται ότι τον Ιούνιο του 2010 θα έχει τελειώσει η διαδικασία του διαγωνισμού, θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσει η κατασκευή επέκτασης προς Καλαμαριά.

Γ. Σουφλιάς: Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Ελλάδας

Γ. Σουφλιάς: Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Ελλάδας

Το χρονοδιάγραμμα αυτό, διευκρίνισε ο κ. Σουφλιάς, ισχύει με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις και προσφυγές μεταξύ των διαγωνιζομένων.

Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι ήδη εξασφαλισμένη, καθώς το έργο έχει εξαρχής ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον με ποσό 340 εκατ. ευρώ, το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ (+20%) θα φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη και η έγκριση του δανείου με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκείνης προς την Σταυρούπολη με 5 σταθμούς και 5 χλμ μήκος.

Ταυτόχρονα, εξετάζεται και η δεύτερη φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό), προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.

Ο πρώτος Μετροπόντικας, ο «Κωστίκας», ξεκίνησε στις αρχές του έτους το υπόγειο ταξίδι του και σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη, έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, του «Γιωρίκα», ο οποίος σήμερα ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Όπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, θα κατασκευάζονται, κατά μέσο όρο, καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.

Σε κάθε μεγάλο έργο, κατά την εκτέλεση των αρχικών εργασιών (απαλλοτριώσεις, παρακάμψεις δικτύων, αρχαιολογικές ανασκαφές, κ.λπ.), σημειώνονται χρονικές αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό ακριβώς λόγω της φύσης των εργασιών αυτών, ενώ κάποια προβλήματα οικονομικής φύσεως μιας εταιρείας της αναδόχου κοινοπραξίας έχουν ήδη από καιρό αντιμετωπισθεί.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στον Σταθμό Δημοκρατίας, στον Σταθμό Συντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, καθώς και στη διακλάδωση της Γραμμής του Μετρό προς Σταυρούπολη, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (61%) και στο Σταθμό «Αγία Σοφία» (53%)

Στα οφέλη κατασκευής του Μετρό ο κ. Σουφλιάς ανέφερε και τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Χάρις στην κατασκευή του έργου πραγματοποιείται σήμερα η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή της Θεσσαλονίκης. Εγινε ανάπλαση του διώροφου κτηρίου «Λουτρά Φοίνιξ», ώστε οι αρχαιολόγοι να μελετούν και να συντηρούν τα κινητά ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Τα σημαντικότερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα θα αναδειχθούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού στους κεντρικούς Σταθμούς του δικτύου, καθώς και στο μνημείο «Αλκαζάρ», το οποίο θα διαμορφωθεί κατάλληλα ως Μουσείο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα