Απώλειες για δεύτερη εβδομάδα οδεύει να σημειώσει η πλατίνα καθώς η συρρίκνωση της ζήτησης αυτοκινήτων μείωσε την κατανάλωση του μετάλλου που χρησιμοποιείται κυρίως για την κατασκευή καταλυτών αυτοκινήτων.
Η General Motors Corp. που λειτουργεί με ομοσπονδιακά δάνεια ύψους 13,4 δισ. δολ. σε χθεσινό της δημοσίευμα ανέφερε ότι θα αναστείλει τη λειτουργία 13 εργοστασίων συναρμολόγησης στις ΗΠΑ για περισσότερες εβδομάδες προκειμένου να μειώσει τα αποθέματα μετά τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα κατά 49% φέτος έως και τον Μάρτιο. Οι προμήθειες της πλατίνας θα υπερβούν τη ζήτηση για δεύτερο έτος το 2009 σύμφωνα με την GFMS Ltd. Το μέταλλο έχει σημειώσει μέχρι στιγμής μέσα στο έτος άνοδο 27%.
Η πλατίνα για άμεση παράδοση υποχώρησε έως 0,6% φθάνοντας στα 1.176,50 δολ. η ουγγιά και σημείωσε ελαφρά διαφοροποίηση στα 1.184 δολ. στις 9:57 π.μ. στη Σιγκαπούρη. Αυτήν την εβδομάδα η πλατίνα υποχώρησε 2,2%. Το παλλάδιο παράμεινε αμετάβλητο στα 233 δολ. η ουγγιά.
Το πλεόνασμα της πλατίνας ήταν πέρυσι 162.000 ουγγιές από έλλειμμα 109.000 ουγγιές το 2007, σύμφωνα με την GFMS. Σύμφωνα με την εταιρεία το μέταλλο θα διαπραγματευθεί φέτος μεταξύ 900 και 1.375 δολ. η ουγγιά. Η πλατίνα για παράδοση τον Φεβρουάριο του 2010 στο Τόκιο σημείωσε ελαφρά διαφοροποίηση στα 3.723 γιέν το γραμμάριο (1.186 δολ. η ουγγιά).
Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, Toyota Motor Corp., εμφάνισε μείωση των πωλήσεων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο μετά τη μείωση της ζήτησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Η δεύτερη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, Honda Motor Co., μείωσε την παραγωγή της για πέμπτο μήνα τον Μάρτιο μετά την υποχώρηση των πωλήσεων.
Η παγκόσμια ύφεση ανάγκασε την Toyota και άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν θέσεις εργασίας και παραγωγή, ενώ οι αμερικανικές General Motors και Chrysler LLC πρέπει να στραφούν στην αμερικανική κυβέρνηση για βοήθεια προκειμένου να επιβιώσουν.