Η προώθηση της επιχειρηματικότητας και η ευαισθητοποίηση για την υποστήριξη των επιχειρήσεων αποτελούν τα βασικά μηνύματα της πρώτης ευρωπαϊκής εβδομάδας ΜΜΕ που αρχίζει σήμερα στις Βρυξέλλες.
Από τις 6 έως τις 14 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 1000 εκδηλώσεις σε 35 χώρες.
Όπως επισημαίνει η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά πρέπει να αναγνωριστεί και να υποστηριχτεί η συνεισφορά των ευρωπαίων επιχειρηματιών στη διατήρηση και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Η εβδομάδα αυτή, επίσης, θα προσφέρει στους επιχειρηματίες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις πληροφορίες, τις συμβουλές, την υποστήριξη και τις ιδέες που προσφέρονται σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και μπορούν να τους βοηθήσουν στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Günter Verheugen, αρμόδιος για θέματα επιχειρήσεων και βιομηχανίας εγκαινιάζοντας σήμερα την εβδομάδα ΜΜΕ (μικρομεσαίων επιχειρήσεων) ανέφερε: «Η παρούσα Επιτροπή μαζί με τα κράτη μέλη εργάστηκαν σκληρά για τη βελτίωση των συνθηκών για τις μικρές επιχειρήσεις. Εάν υπάρχει μια διέξοδος από την οικονομική ύφεση, αυτή είναι η δημιουργικότητα, η ευελιξία και η ικανότητα εξεύρεσης λύσεων των ΜΜΕ. Μαζί έχουμε επιτύχει πολλά πράγματα, πρέπει όμως να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο. Χρειαζόμαστε περισσότερες ΜΜΕ γιατί αυτές είναι ο πραγματικός μοχλός για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας».
Η εβδομάδα ΜΜΕ είναι ένα από τα μέτρα για την εφαρμογή της Small Business Act (SBA), του πρώτου πραγματικά συνολικού πλαισίου πολιτικής σχετικά με τις ΜΜΕ για την ΕΕ και τα κράτη μέλη της. Οι πολιτικές για την προώθηση των ΜΜΕ έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο από τότε που ξεκίνησε η θητεία της παρούσας Επιτροπής το 2004:
Καθιέρωση της αρχής «προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις» στην ΕΕ
Μείωση του διοικητικού φόρτου: Οι ΜΜΕ θα επωφεληθούν από την απλοποίηση των μέτρων και την εξοικονόμηση διοικητικού κόστους χάρη στο στόχο της Επιτροπής για μείωση του διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις κατά 25% έως το 2012 και την ανάλογη δέσμευση των κρατών μελών (βλ. IP/09/131).
Οι αναθεωρημένοι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις κάνουν πιο εύκολη τη διαδικασία για τις ΜΜΕ που επιθυμούν να επωφεληθούν από τη δημόσια χρηματοδότηση όσον αφορά την κατάρτιση, την έρευνα και ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και για άλλους τύπους ενισχύσεων.
Το νέο καταστατικό για την ευρωπαϊκή ιδιωτική εταιρεία θα προσφέρει στις ΜΜΕ τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας σύμφωνα με τις ίδιες νομικές διατάξεις σε όλη την Ευρώπη.
Για την ενθάρρυνση των νέων επιχειρηματιών και για να μπορέσουν να εμπνευστούν όσοι σχεδιάζουν τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης στις αρχές του 2009 ξεκίνησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγών Erasmus Νέοι Επιχειρηματίες. Χάρη στο πρόγραμμα αυτό μπορούν να αποκτήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για τη διαχείριση μιας ΜΜΕ εργαζόμενοι σε μια άλλη χώρα της ΕΕ κοντά σ’ έναν έμπειρο επιχειρηματία.
Έχει ήδη υποβληθεί πρόταση για νέα νομοθεσία με σκοπό να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των καθυστερήσεων πληρωμών από τις δημόσιες διοικήσεις και τις επιχειρήσεις.
Τα κράτη μέλη πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν μειωμένα ποσοστά Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, μεταξύ άλλων και στις υπηρεσίες έντασης εργασίας, όπως οι υπηρεσίες κομμωτηρίων, τροφοδοσίας και επισκευών.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ΜΜΕ διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις με σκοπό την ενημέρωση, την παροχή συμβουλών και τη διασύνδεση όσων είναι ήδη επιχειρηματίες αλλά και όσων είναι εν δυνάμει επιχειρηματίες, καθώς και για να τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέες ιδέες και να επωφεληθούν από την εξειδικευμένη ενημέρωση και υποστήριξη.
Το πλήρες πρόγραμμα των εκδηλώσεων για την εβδομάδα ΜΜΕ δημοσιεύεται στη διεύθυνση:
http://ec.europa.eu/enterprise/policies/entrepreneurship/sme-week/index_el.htm
Στις Βρυξέλλες, για παράδειγμα, στη διαδραστική έκθεση «Η εμπειρία της ΜΜΕ – Πώς είναι να είσαι επιχειρηματίας» από τις 6 έως τις 9 Μαΐου ο επισκέπτης θα έχει από πρώτο χέρι την εμπειρία του πώς είναι να είναι κανείς επιχειρηματίας βλέποντας, μυρίζοντας, αγγίζοντας και ακούγοντας τα εκθέματα των 10 αιθουσών.
Οι νικητές του Ευρωπαϊκού βραβείου βίντεο για την επιχειρηματικότητα θα ανακοινωθούν στην εναρκτήρια εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες στις 6 Μαΐου με επίκεντρο την επιρροή της τηλεόρασης στην επιχειρηματική νοοτροπία. Σ’ αυτόν το διαγωνισμό η Επιτροπή ζήτησε σύντομα αλλά δημιουργικά, ενδιαφέροντα και διαφωτιστικά βίντεο σχετικά με την επιχειρηματικότητα στις ακόλουθες τρεις κατηγορίες: «Το πνεύμα της επιχειρηματικότητας», «Καινοτόμος επιχειρηματικότητα» και «Υπεύθυνη επιχειρηματικότητα».
Η Εβδομάδα ΜΜΕ θα λήξει στις 13 και 14 Μαΐου στην Πράγα με το συνέδριο «Η small business act για την Ευρώπη: επιχειρήσεις χωρίς εμπόδια» που διοργανώνεται από την τσεχική προεδρία της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η εκδήλωση περιλαμβάνει την τελετή απονομής των Ευρωπαϊκών Επιχειρηματικών Βραβείων, με τα οποία επιβραβεύονται οι καινοτόμες πρακτικές των περιφερειών και των δήμων για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και των ΜΜΕ.