Στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009 12:01
UPD:17:15

Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η παράκαμψη Αγρινίου, από τον κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον κόμβο Κουβαρά, μήκους 34 χλμ.

Για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, έκανε λόγο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. «Είναι ένα έργο που η ευρύτερη περιοχή, ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα, το περίμενε επί χρόνια, δεκαετίες ολόκληρες. Και όταν εμείς λέγαμε ότι θα το παραδώσουμε έως το καλοκαίρι του 2009, δεν μας πίστευε κανείς. Να όμως που τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Να όμως που δεν μένουμε στα λόγια αλλά κάνουμε πράξεις. Να όμως που ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι μόνο το ότι μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις, κατά 11,5 χιλιόμετρα, και συντομεύει τουλάχιστον κατά 30 λεπτά το ταξίδι για την Αθήνα. Το πιο σημαντικό, είναι το θέμα της ασφάλειας», υπογράμμισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, καθώς όπως επεσήμανε, ο νέος υπερσύγχρονος δρόμος αντικαθιστά το πιο φονικό τμήμα του παλαιού εθνικού δικτύου.

Όπως προαναφέρθηκε, η παράκαμψη Αγρινίου έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής.

Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ.στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Όπως επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς, η ιδιαιτερότητα του έργου ήταν η ακαταλληλότητα των εδαφών από τα οποία διέρχεται η χάραξη στο μεγαλύτερο μέρος της, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο των επιχωμάτων του δρόμου να κατασκευαστεί με οπλισμένο από γεωΰφασμα επίχωμα.

Επίσης, σημαντικό τμήμα της χάραξης διέρχεται στην περιοχή μεταξύ λίμνης Οζερού και ποταμού Αχελώου, η οποία σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων κατακλύζεται με αποτέλεσμα να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την προστασία του δρόμου από ανάλογες μελλοντικές καταστάσεις, ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των υδάτων μέσω του σώματος της οδού ασφαλώς. Τα μέτρα αυτά ήταν η κατασκευή εξυγιαντικών στρώσεων, κατακόρυφων πλαστικών στραγγιστηριών και η κατασκευή τμήματος του επιχώματος καθ' ύψος με κροκάλα.

Η παράκαμψη Αγρινίου συνδέεται με την Ιόνια Οδό νότια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κεφαλόβρυσου, ο οποίος θα κατασκευαστεί από το έργο Παραχώρησης και βόρεια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κουβαρά, ο οποίος κατασκευάστηκε από την εργολαβία.

Η σύμβαση υπεγράφη στις 10/03/2005, με προθεσμία περαίωσης τεσσάρων χρόνων λόγω προφορτίσεων των εδαφών και αναμονή για τη συντέλεση των συμπυκνώσεων των εδαφών ήτοι μέχρι 10/03/2009. Όμως, όπως είπε ο υπουργός, κατά τη διάρκεια εξέλιξης, του έργου παρουσιάσθηκαν καθυστερήσεις οφειλόμενες σε ανασκαφές της Αρχαιολογίας, ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων και κήρυξη νέων απαλλοτριώσεων για να αντιμετωπισθούν περιπτώσεις ευστάθειας πρανών λόγω της φύσεως των εδαφών. Παρά τις καθυστερήσεις εννέα μηνών το έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία σήμερα με διαφορά μόνο τριών μηνών, σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, συγχαίροντας όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου και στη συνέχεια αναφέρθηκε συνολικά στο πρόγραμμα έργων που είναι σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας.

ΠΑΣΟΚ: Προεκλογικές φιέστες

«Δυστυχώς η κυβέρνηση, για το μόνο το οποίο ενδιαφέρεται είναι η κομματική της προπαγάνδα και οι προεκλογικές της φιέστες», σημείωσε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημόσιων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης.«Για τρίτη φορά ανεβαίνει η παράσταση “Παράδοση παράκαμψης Αγρινίου”. Μάλιστα στα μέσα Μάρτη στο έργο αυτό ήταν πρωταγωνιστής ο κ. Καραμανλής», δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Σήμερα ο κ. Σουφλιάς αναγνώρισε πως οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση, οφείλονται σε αρχαιολογικά ευρήματα, σε εδαφολογικές δυσκολίες και μια σειρά άλλους λόγους, που ποτέ δεν ποτέ δεν αναγνώριζε η ΝΔ όταν ήταν στην αντιπολίτευση».

Καταλήγοντας, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε πως «ο βασικός λόγος της σημαντικής καθυστέρησης, στην ολοκλήρωση του, ήταν η υποχρηματοδότηση του έργου, από την κυβέρνηση της ΝΔ».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα