Κανείς δεν θα τερματίσει πρώτος στον αγώνα της αυτοκινητοβιομηχανίας για «πράσινες» τεχνολογίες, ήταν η άποψη που επικράτησε στο συνέδριο για τις κυψέλες καυσίμου και υδρογόνου στο Βανκούβερ αυτή την εβδομάδα.
Το παιχνίδι θα είναι ομαδικό, υποστήριξαν τα κορυφαία στελέχη του κλάδου, καθώς το μέλλον των αυτοκινήτων θα περιλαμβάνει ένα συνδυασμό μοντέλων ηλεκτρικής ενέργειας, κυψελών καυσίμου και υδρογόνου και βιοκαυσίμων.
Τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών αποδοκίμασαν τον χαρακτηρισμό των ερευνών για αυτοκίνητα με περιορισμένη ή μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος ως «πόλεμο των τεχνολογιών».
«Αυτά είναι ανοησίες. Δεν πρόκειται να αναδειχθεί κάποιος νικητής», τόνισε ο Αντρέας Τράκενμπροντ, διευθύνων σύμβουλος της Automotive Fuel Cell Cooperation.
«Όλες οι τεχνολογίες έχουν την αξία τους, συνθέτουν την εικόνα ενός κλάδου όπου το δρόμο θα μοιράζονται τα αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης, τα ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και τα αυτοκίνητα υδρογόνου.
Ο Λώρενς Μπερνς, αντιπρόεδρος του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της General Motors υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει «μαγική συνταγή» για αποδέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη βενζίνη. «Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο λύσεων για τη μετάβαση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο στις ανανεώσιμα καύσιμα», τονίζει ο Μπερνς.
Ωστόσο, εάν αναλογιστεί κανείς τα πεπερασμένα όρια των κρατικών και ιδιωτικών κονδυλίων για έρευνα καθώς και τις υψηλότατες απολαβές για εκείνους που θα αναπτύξουν την τεχνολογία που θα κερδίσει το κοινό, εύκολα μπορεί να αντιληφθεί πόσο σκληρός είναι θα ο ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πηγή: Reuters