Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ενδέχεται να αναδειχθούν στις πρωταγωνίστριες της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια, παράλληλα με την κυκλοφορία των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτιμά το Reuters.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διαθέτουν λιγότερα αποσπώμενα μέρη και θα είναι ευκολότερα στη συναρμολόγηση, γεγονός που θα διευκολύνει την είσοδο των κατασκευαστριών μπαταριών στον κλάδο, οι οποίες απειλούν να κλέψουν τα σκήπτρα από τις κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Εδώ και χρόνια υποστηρίζω ότι ο μελλοντικός ανταγωνιστής της Toyota θα είναι η Hitachi», τονίζει ο Κενισίρο Σενόου, καθηγητής στο Κέντρο Ερευνών Προηγμένης Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο.
Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στον κλάδο η κινεζική κατασκευάστρια μπαταριών BYD Co κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η τεχνογνωσία των οποίων επικεντρώνεται στη συναρμολόγηση των χιλιάδων εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου.
Πολλοί παρομοιάζουν αυτόν τον αέρα αλλαγής που φυσά στην αυτοκινητοβιομηχανία με τον κλάδο των υπολογιστών, όπου η Intel Corp και η Microsoft Corp έχουν αποσπάσει το μερίδιο του λέοντος στην κερδοφορία του κλάδου.
Δεν αποκλείεται, παρατηρεί το Reuters, η Panasonic Corp και η Hitachi Ltd που διαθέτουν τη βασική τεχνογνωσία στην κατασκευή των μπαταριών να εξελιχθούν στους πρωταγωνιστές της αυτοκινητοβιομηχανίας τα προσεχή έτη, αντίστοιχες των Intel Corp και Microsoft Corp.