«Η ποινικοποίηση των δωρεάν διαδικτυακών λήψεων δεν είναι μονόδρομος»

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2009 13:34
UPD:13:37

Στο προσκήνιο ήρθε ξανά το αμφιλεγόμενο ζήτημα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων στο διαδίκτυο μετά την εξαγορά της δημοφιλούς τοποθεσίας διαμοιρασμού αρχείων, Pirate Bay, και των δηλώσεων πολλών κυβερνήσεων ότι προτίθενται να ποινικοποιήσουν τη δωρεάν λήψη αρχείων. Όπως, όμως, παρατηρεί το ρουμανικό εβδομαδιαίο περιοδικό Dilema Veche, όλοι οι χρήστες του διαδικτύου είναι εν δυνάμει πειρατές.

Εν μέσω της διεθνούς οικονομικής ύφεσης, οι αρχές προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων έχουν κηρύξει μαζί με τις κυβερνήσεις πόλεμο ενάντια στους ατίθασους εφήβους που έχουν το θράσος να κατεβάζουν δωρεάν μουσική από το διαδίκτυο, προτείνοντας μια σειρά από νομικά μέτρα καταστολής του φαινομένου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της δαιμονοποίησης της κοινής χρήσης αρχείων χωρίς την καταβολή εισφοράς στους δισκογραφικούς κολοσσούς είναι η επιβολή προστίμου 1,9 εκατ. δολαρίων σε μια ανύπαντρη μητέρα από τις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή κατέβασε 24 τραγούδια από την τοποθεσία Kazaa.

Ανάμικτα συναισθήματα προκαλεί η διαφημιστική εκστρατεία κατά της διαδικτυακής πειρατείας στη Γερμανία, σε ένα σποτ της οποίας μια μητέρα και ο 4χρονος γιος της τραγουδούν το τραγούδι των γενεθλίων μπροστά στα κάγκελα μιας φυλακής, πίσω από τα βρίσκεται ο πατέρας επειδή κατέβασε μια ταινία κινουμένων σχεδίων δωρεάν από το διαδίκτυο.

Παράλληλα, η γαλλική κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη όχι μόνο να απαγορεύσει την πρόσβαση των «πειρατών» στο διαδίκτυο μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων, αλλά να τους αναγκάσει να πληρώσουν συνδρομή.

Η κήρυξη πολέμου σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου δεν είναι μόνο αναποτελεσματική αλλά και παράλογη, παρατηρεί το περιοδικό. Το βασικό επιχείρημα ενάντια στην πειρατεία είναι η απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων στους καλλιτέχνες, οι οποίοι χρειάζονται αυτή την πηγή εισοδήματος για να επιβιώνουν και να δημιουργούν.

Οι μουσικοί, όμως, θα μπορούσαν να εξασφαλίζουν τα προς το ζην μέσω συναυλιών και εναλλακτικής προώθησης, τα οποία αποφέρουν περισσότερα από το 5-7% που τους αποδίδουν οι δισκογραφικές εταιρείες, προτείνει το Dilema Veche. Όσον αφορά στον κινηματογράφο, η κερδοφορία περπατά χέρι-χέρι με την τεχνολογία, καθώς οι νέες τεχνολογίες –όπως οι αίθουσες 3D και 6D– υπόσχονται να φέρουν πίσω το κοινό στις κινηματογραφικές αίθουσες, προσφέροντάς τους πρωτόγνωρες εμπειρίες πολύ υψηλότερων προδιαγραφών σε σύγκριση με την κατ’ οίκον παρακολούθηση ταινιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα