Εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στην Καλιφόρνια, το οποίο λειτουργούσε ως joint-venture επί 25 χρόνια με την General Motors θα κλείσει η Toyota Motor, για πρώτη φορά στην ιστορία της, σύμφωνα με δύο ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το θέμα, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα διαπραγματευθεί το πότε θα κλείσει τη μονάδα με τη Motors Liquidation, εταιρεία υπεύθυνη για τα περιουσιακά στοιχεία της GM μετά την πτώχευση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Η κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1976 κατέστησε δύσκολο για την Toyota, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, να διατηρήσει τα εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική και τη δυναμικότητά τους, αποφεύγοντας το κλείσιμο μονάδων και την απόλυση εργαζομένων. Τον Ιούνιο η GM ανακοίνωσε ότι θα θέσει τέλος στη συναρμολόγηση των μοντέλων Pontiac Vibes στη New United Motor Manufacturing Inc., γνωστή ως Nummi, και θα παραιτηθεί του venture στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσής της.
Οι μετοχές της Toyota σημείωναν νωρίτερα άνοδο 1,9% στα 3.730 γιεν.
Στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Toyota, οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν 38% το πρώτο εξάμηνο μετά από μείωση 15% το προηγούμενο έτος.
Τη χρήση που έληξε το Μάρτιο η εταιρεία εμφάνισε ζημίες - ρεκόρ ύψους 436,90 δισ. γιεν (4,6 δισ. δολ.), τις πρώτες σε έξι δεκαετίες, και τις αναμένει υψηλότερες, στα 550 δισ. γιεν, την τρέχουσα οικονομική χρήση.
Η μονάδα συναρμολόγησης Nummi έχει δυναμικότητα 420.000 αυτοκινήτων ετησίως. Κέρδη είχε μόνο το 1992, ως αποτέλεσμα των νέων κανόνων φορολογίας, εργασίας και μόλυνσης, καθώς και των συμβάσεων εργασίας με την ένωση των εργαζομένων στη Μονάδα, σύμφωνα με αναλυτές της Credit Suisse.
Η μονάδα συναρμολόγησης που δημιουργήθηκε από τη GM και την Toyota το 1984 ήταν η πρώτη του είδους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ. Το κλείσιμό της σηματοδοτεί την κρίση της πολιτεία της Καλιφόρνια, η οποία αυτό τον μήνα είχε έλλειμμα προϋπολογισμού περίπου 26 δισ. δολαρίων.
Η μονάδα Νummi απασχολεί 5.400 ανθρώπους, εκ των οποίων οι 4.550 είναι μέλη της United Auto Workers. Περισσότεροι από 1.000 προμηθευτές εργάζονται στο εργοστάσιο, το οποίο έχει ετησίως έξοδα 523 εκατ. δολ. σε μισθούς και επιδόματα.
ΠΗΓΗ: Bloomberg