Τι επιλογές έχουν τα κοινωνικά δίκτυα που θέλουν να διεκδικήσουν ένα κομμάτι από την πίτα της κοινωνικής δικτύωσης αλλά «πέφτουν» πάνω στον γίγαντα που ονομάζεται Facebook; Η μόνη λύση είναι να διαφοροποιηθούν χαράζοντας τη δική τους πορεία με σκοπό να κατακτήσουν ένα ιδιαίτερο κοινό που θα τους χαρίσει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Αυτό, τουλάχιστον, έκανε το Ning.com, το οποίο δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να φτιάξουν τα δικά τους κοινωνικά δίκτυα, καθώς και τα Sodahead και Fanpop που έχουν πετύχει τριψήφια ποσοστά ανάπτυξης προσελκύοντας εκατομμύρια χρήστες σε μικρό διάστημα.
«Πάντα θα υπάρχει χώρος για εξειδικευμένες διαδικτυακές τοποθεσίες με συγκεκριμένο άξονα εστίασης –είτε πρόκειται για παιχνίδια, είτε έχουν περιφερειακό ή λειτουργικό χαρακτήρα, ή ακόμη και δημογραφικό», επισημαίνει ο Γκάρτνερ, αναλυτής της Ray Valdes.
«Ο κόσμος φεύγει από τα δημοφιλή δίκτυα και επεκτείνεται. Υπάρχει πολύς χώρος για παιχνίδι», παρατηρεί ο Τσακ Σίλινγκ, διευθυντής της Nielsen Online. Παράλληλα, οι διαφημιστικές εταιρείες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μικρότερα κοινωνικά δίκτυα.
«Το ελκυστικό στοιχείο των εξειδικευμένων κοινωνικών δικτύων είναι ότι έχουν πιο ομοιογενές κοινό, με κοινά ενδιαφέροντα –γεγονός που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις διαφημιστικές εταιρείες που αναζητούν τον κατάλληλο χώρο για να προβάλλουν τα προϊόντα τους», υποστηρίζει η Κάρολιν Ντάνγκσον, αναλύτρια της IDC.
Πηγή: Reuters