Ανακοινώθηκε σήμερα η οριστικοποίηση της πολυαναμενόμενης συμφωνίας που θέτει τις βάσεις για τη 10ετή συμμαχία των δύο κολοσσών, σε μια προσπάθεια σύστασης ισχυρού μετώπου ενάντια στην ανταγωνίστρια Google.
Η νεοαφιχθείσα μηχανή διαδικτυακής Bing της Microsoft θα ενσωματωθεί στις διαδικτυακές τοποθεσίες της Yahoo και σε αντάλλαγμα η Yahoo θα διαχειρίζεται τις πωλήσεις από τις διαφημίσεις των διαδικτυακών αναζητήσεων και για τις δύο εταιρείες, με τη βοήθεια της τεχνολογίας διαφήμισεων μέσω αναζητήσεων που έχει αναπτύξει η Microsoft.
Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας προβλέπουν ότι η Microsoft θα αποδίδει στη Yahoo το 88% των εσόδων από τη διαδικτυακή αναζήτηση που πραγματοποιείται στις τοποθεσίες της για τα πέντε πρώτα έτη της συμφωνίας.
Με τη σύμπραξη αυτή, η Microsoft κατορθώνει –μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα εξαγοράς της Yahoo– να κερδίσει αυτό που τη ενδιέφερε περισσότερο: τους τεράστιους όγκους αναζητήσεων που πραγματοποιούνται μέσω της μηχανής αναζήτησης της Yahoo. Ταυτόχρονα, η τελευταία ενισχύει την πρόσβασή στις διαφημίσεις των αναζητήσεων, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς της.
Στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Yahoo, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Κάρολ Μπαρτζ επισημαίνει ότι η συμφωνία θέτει τις βάσεις για «μια νέα εποχή καινοτομίας και ανάπτυξης στο διαδίκτυο». Η κα Μπαρτζ διευκρινίζει, επίσης, ότι η επωνυμία της Yahoo θα συνεχίζει να κυριαρχεί στις διαδικτυακές αναζητήσεις μέσω των τοποθεσιών της, ενώ στα αποτελέσματα θα εμφανίζεται και η επωνυμία του Bing.
Η συμφωνία-ορόσημο αναμένεται να μειώσει σημαντικά την ψαλίδα με τη Google. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Comscore, το μερίδιο αγοράς της Microsoft και της Yahoo δεν ξεπερνούσε αθροιστικά το 30%, έναντι του 65% που κατέχει η Google. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς της Yahoo δεν υπερβαίνει σήμερα το 20%, ενώ της Microsoft ανέρχεται σε 8,4%.
Οι χρήστες των διαδικτυακών τοποθεσιών των δύο εταιρειών δεν πρόκειται να παρατηρήσουν σημαντικές διαφορές. Για τους διαφημιστές όμως, τα νέα είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, καθώς πλέον έχουν ξεκάθαρη επιλογή εάν θελήσουν να διαλέξουν μηχανή αναζήτησης εναλλακτική της Google προκειμένου να προωθήσουν τις ηλεκτρονικές απευθείας πωλήσεις τους.
Σχόλια αναλυτών
Ακολουθούν μερικά σχόλια αναλυτών σχετικά με τη συμφωνία:
«Το βασικό ερώτημα είναι εάν η Microsoft θα εξαγοράσει πλήρως τη Yahoo –σενάριο το οποίο έχει προεξοφληθεί στην αγορά. Για εκείνους που προσβλέπουν σε εξαγορά, η σημερινή συμφωνία είναι μάλλον απογοητευτική» - Μαρκ Πάντο, CANTOR FITZGERALD & CO.
«Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα συμφωνία με μια μικρή δόση απογοήτευσης, καθώς πολλοί περίμεναν την καταβολή προκαταβολών», Ρος Σάντλερ, RBC CAPITAL MARKETS
«Τα νέα είναι πολύ ευχάριστα. Η συμφωνία είναι διπλάσια από την αρχική συμφωνία της Google και έχει 10ετή διάρκεια, γεγονός που ενδέχεται να διπλασιάσει το EBITDA της αρχικής συμφωνίας. Με μια πρώτη εκτίμηση, η μετοχή της Yahoo φαίνεται να διαμορφωθεί στα 5 δολάρια, ενώ σε βραχυπρόθεσμη βάση σημαίνει ράλι προς όφελος της Yahoo. Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, η συμφωνία θα ωφελήσει και τις δύο εταιρείες», Τζεφ Λίντσεϊ, SANFORD BERNSTEIN
«Έχεις την αίσθηση πως ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει. Ανεξάρτητες οι εταιρείες ήταν μικροί παίκτες, ενώ μαζί αποτελούν έναν συνδυασμό ιδιαίτερα ελκυστικό για τους διαφημιστές», Τιμ Μπέγερς, THE MOTLEY FOOL
Πηγές: The Wall Street Journal, Reuters, BBC