Αιφνιδιαστική συνεδρίαση έχουν προγραμματίσει για σήμερα οι ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές αεροπορίας, οι οποίες σκοπεύουν να υποδείξουν στις αεροπορικές εταιρείες που περιλαμβάνουν στο στόλο τους αεροσκάφη Airbus να προβούν στην αντικατάσταση εκατοντάδων συσκευών μέτρησης της ταχύτητας του αέρα, μετά την πρόσφατη αεροπορική τραγωδία με σκάφος της Air France.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) δήλωσε ότι σκοπεύει να προτείνει την αντικατάσταση τουλάχιστον δύο από τα τρία συστήματα συλλογής δεδομένων στα Airbus A330s and A340s –τα οποία έχουν κατασκευαστεί από τη γαλλική Thales SA– με αισθητήρες κατασκευής της αμερικανικής Goodrich Corp. Η πρόταση αναμένεται να περιλαμβάνει, επίσης, την απαγόρευση οποιασδήποτε χρήσης της προηγούμενης έκδοσης των συστημάτων ταχύτητας αέρα επωνυμίας Thales –τα οποία διέθετε το μοιραίο αεροσκάφος της Air France.
Με βάση τα αυτοματοποιημένα στοιχεία συντήρησης που απεστάλησαν από το αεροσκάφος, φαίνεται να υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στα συστήματα μέτρησης της ταχύτητας αέρα, τους λεγόμενους σωλήνες PITOT.
Η οδηγία ασφάλειας της EASA θα υποβληθεί σε δημόσιο διάλογο, αν και συνήθως ανάλογες οδηγίες υιοθετούνται γρήγορα από τους αρμόδιους φορείς στις ΗΠΑ και αλλού. Η πρωτοβουλία των ευρωπαϊκών αρχών έχει πιάσει εξ’ απροόπτου τις αμερικανικές αρχές και αναμένεται να επιφέρει σημαντική αύξηση κόστους για την Airbus.
Πηγή: The Wall Street Journal