Στις ελάχιστες αεροπορικές εταιρείες που παραμένουν κερδοφόρες σε ετήσιο επίπεδο συγκαταλέγεται η Qantas Airways, παρά τη βουτιά της κερδοφορίας της κατά 87% στα 181 εκατ. αυστραλιανά δολάρια, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας.
Το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης του αερομεταφορέα (Ιανουάριος-Ιούνιος) αποδείχθηκε εξαιρετικά ζημιογόνο, καθώς κατέγραψε ζημίες ύψους 93 εκατ. αυστρ. δολαρίων μετά την παγκόσμια διάδοση της νέας γρίπης και το κόστος που προέκυψε από τη χρήση του αεροσκάφους Airbus A380.
Την προσπάθεια της εταιρείας να διατηρήσει την κερδοφορία της σε θετικό έδαφος αποδεικνύει η ανακοίνωση προγράμματος περικοπής κόστους που αποσκοπεί στη μείωση των δαπανών της κατά 1,5 δισ. αυστρ. δολάρια ανά τριετία, συμπεριλαμβανομένων των 500 εκατ. αυστρ. δολαρίων το διάστημα 2009-2010.
Σύμφωνα με τον ¶λαν Τζόις, διευθύνων σύμβουλο της Qantas, η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του ομίλου, ιδίως της Jetstar έχει συμβάλει σημαντικά στην ικανότητά της να παραμείνει κερδοφόρος σε ετήσιο επίπεδο. Ο Τζόις προβλέπει ότι οι συνολικές ζημίες του κλάδου για το τρέχον θα ξεπεράσουν τα 9 δισ. δολάρια. «Δεν έχουμε ξαναζήσει τόσο ρευστές και δυσχερείς συνθήκες στην ιστορία των αερομεταφορών», τονίζει.
Το πρώτο εξάμηνο της χρήσης της Qantas χαρακτηρίστηκε από ένα «θετικό λειτουργικό περιβάλλον και μια ισχυρή ζήτηση. Το δεύτερο εξάμηνο, ωστόσο, το κλίμα επιδεινώθηκε, με την εγχώρια και διεθνή δυναμικότητα των ανταγωνιστών να αυξάνεται και τη ζήτηση σε βασικούς τομείς του κλάδου να υποχωρεί εξαιτίας της διεθνούς επιβράδυνσης», επισήμανε ο Τζόις.
Πηγή: Financial Times