Για «διατήρηση μονοπωλιακών καταστάσεων στον χώρο της επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) των αεροδρομίων», η οποία «αλλοιώνει κάθε έννοια διαφάνειας και υγιή ανταγωνισμού» κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με αφορμή την πρόσφατη προκήρυξη διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΤΕ, η προκήρυξη προβλέπει δυο εταιρείες στα αεροδρόμια Χανίων, Κω και Ζακύνθου, ενώ στα υπόλοιπα 31 αεροδρόμια προβλέπεται μια μόνο εταιρεία.
Αυτό θα οδηγήσει πάλι σε μονοπωλιακές καταστάσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό, υποστηρίζει ο ΣΕΤΕ, «αφού κανείς δεν θα εμποδίζει την εταιρεία που τελικά θα επικρατήσει να διαμορφώνει τιμές σε όποιο επίπεδο επιθυμεί, αλλά και να μπορεί να προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες πακέτο υπηρεσιών για όλα τα αεροδρόμια».
Προσθέτει επίσης ότι «στα πέντε αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα) όπου λειτουργεί σήμερα ο ανταγωνισμός, αφενός μεν υπάρχει σημαντική βελτίωση ποιότητας, αφετέρου δε έχει μειωθεί το κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες κατά 25-28% περίπου, με προφανή θετική επίπτωση στη διαμόρφωση τη τιμής του τουριστικού πακέτου.
Σημειώνεται δε ότι ο ΣΕΤΕ έχει ζητήσει με σχετική επιστολή του στον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών, Ευριπίδη Στυλιανίδη, «τη δραστηριοποίηση δύο εταιρειών σε όλα τα κύρια διεθνή αεροδρόμια της χώρας, ώστε μέσω του ανταγωνισμού να προκύψουν τόσο ποιοτικά οφέλη, όσο και κυρίως, τιμολογιακά οφέλη, τα οποία θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού».
«Συγκεκριμένα, όπως στις περιπτώσεις των Χανίων, Ζακύνθου και Κω, όπου με ικανοποίηση διαπιστώνουμε την κατάργηση του μονοπωλίου, να γίνουν ανεξάρτητοι διαγωνισμοί και για τα τουριστικού ενδιαφέροντος αεροδρόμια της Σαντορίνης, Μυκόνου, Κεφαλονιάς, Σάμου και Μυτιλήνης», επισημαίνεται.
Καταλήγοντας ο ΣΕΤΕ τονίζει πως «τα μονοπώλια, κρατικά ή ιδιωτικά, έχουν τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση του κόστους αλλά και στο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών».