Επόμενη στάση: Ντουμπάι

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2009 12:52

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της RTA, το μετρό υπολογίζεται ότι θα αποφέρει 6,4 δισ. δολάρια τα ερχόμενα 10 χρόνια, ενώ για την αύξηση των εισροών, το μετρό πώλησε τα δικαιώματα ονομασίας 23 από τους 47 σταθμούς που αναμένεται να λειτουργήσουν, καθώς και για τις γραμμές.

Με ελπίδες έχει επενδυθεί η έναρξη λειτουργίας του μετρό στο Ντουμπάι, καθώς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ευελπιστούν ότι θα σηματοδοτήσει την έξοδο της οικονομίας από τη χειρότερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.

Μετά από τέσσερα χρόνια σχεδιασμού και κατασκευαστικών έργων, την Τετάρτη ο κυβερνήτης του Ντουμπάι, Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μάκτουμ, θα κόψει την κορδέλα του σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 52 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις μετακινήσεις των κατοίκων αλλά και να δώσει ώθηση στην οικονομία που πασχίζει να ξεπεράσει την κρίση.

Το τίμημα, ωστόσο, για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου πέφτει βαρύ στις πλάτες του ήδη χρεωμένου Ντουμπάι, καθώς το κόστος κατασκευής του μετρό ανήλθε στα 7,6 δισ. δολάρια (έναντι της αρχικής εκτίμησης των 4,07 δισ.), σύμφωνα με την Αρχή Οδικών Δικτύων και Μεταφορών (RTA) των ΗΑΕ.

«Είναι πολύ δύσκολο για οποιοδήποτε σιδηροδρομικό δίκτυο να αποσβέσει τις αρχικές κεφαλαιουχικές δαπάνες», επισημαίνει ο Τζος Ντερ, συνεργάτης και επικεφαλής του τομέα μεταφορών της Μέσης Ανατολής στην εταιρεία Ashurst.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της RTA, το μετρό υπολογίζεται ότι θα αποφέρει 6,4 δισ. δολάρια τα ερχόμενα 10 χρόνια, ενώ για την αύξηση των εισροών, το μετρό πώλησε τα δικαιώματα ονομασίας 23 από τους 47 σταθμούς που αναμένεται να λειτουργήσουν, καθώς και για τις γραμμές. Μέχρι στιγμής, πάντως, έχουν εισπραχθεί 490 εκατ. δολάρια από τις πωλήσεις.

Πηγή: The Wall Street Journal



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα