Τα σχέδιά της για την Opel αναμένεται να αποκαλύψει σήμερα η General Motors, έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων και αβεβαιότητας για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με πηγή, την οποία επικαλείται η Wall Street Journal, το δ.σ. της GM εισηγήθηκε την πώληση της Opel στην καναδική Magna International.
Όπως αναφέρει η GM σε σχετική ανακοίνωση, το διοικητικό της συμβούλιο κατά τη διήμερη συνεδρίασή του έλαβε αποφάσεις για την Opel, τις οποίες θα ανακοινώσει στις 17:00 (ώρα Ελλάδος).
«Το διοικητικό συμβούλιο της General Motors ενέκρινε μια σειρά δράσεων για τη θυγατρική Opel και πρόκειται να γνωστοποιήσει την πρότασή του στη γερμανική κυβέρνηση, άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, στους δύο ενδιαφερόμενους, στους εργαζόμενους και το ειδικό συμβούλιο που διαχειρίζεται την Opel εντός των επόμενων 24 ωρών», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Σύμφωνα με το Reuters, τις αποφάσεις αυτές θα ανακοινώσει στη γερμανική κυβέρνηση και στους ενδιαφερόμενους επενδυτές ο Τζον Σμιθ, ο ειδικός διαπραγματευτής της GM για το μέλλον της Opel, ο οποίος μεταβαίνει σήμερα στο Βερολίνο.
Όπως μετέδωσε το πρακτορείο, το δ.σ. της εταιρείας δεν αποφάσισε μόνο για το τι μέλλει γενέσθαι στην Opel αλλά ενέκρινε και τη διοικητική αναδιάρθρωση της GM. Ειδικότερα, το 13μελές δ.σ. φέρεται να ενέκρινε την αποχώρηση του οικονομικού διευθυντή της εταιρείας Ρέι Γιανγκ, έπειτα από θητεία 18 μηνών. Μεταξύ άλλων, ο Γιανγκ έχει δεχθεί επικρίσεις και για την αποτυχία της GM να αποφύγει τη χρεοκοπία.
Αναφορικά με την Opel, το Sky News, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, μετέδωσε νωρίτερα ότι η διοίκηση του αμερικανικού ομίλου αποφάσισε να διατηρήσει τον έλεγχο της εταιρείας – τον οποίο είχε αναλάβει πριν από περίπου 80 χρόνια. Ωστόσο, δύο τραπεζίτες προσκείμενοι στις διαπραγματεύσεις διέψευσαν μια τέτοια εξέλιξη.
Η απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Γερμανία – πόσω μάλλον εν αναμονή των βουλευτικών εκλογών – καθώς στη χώρα απασχολούνται σχεδόν οι μισοί από τους 50.000 υπαλλήλους της Opel στην Ευρώπη.
Η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκέλα Μέρκελ έχει ταχθεί υπέρ της προσφοράς της καναδικής Magna, υποσχόμενη 4,5 δισ. ευρώ κρατικών εγγυήσεων εάν η GM επιλέξει τη συγκεκριμένη πρόταση.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη διοίκηση της GM, η ανταγωνιστική προσφορά της RHJ International, την οποία αρνείται να χρηματοδοτήσει το Βερολίνο, είναι πιο εύκολα εφαρμόσιμη.