Νέα πενθήμερη απεργία, στις 14, 15, 16, 17 και 18 Οκτωβρίου, αποφάσισε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ ζητώντας «πάγωμα» της παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην Cosco Pacific.
«Η συζήτηση με την Ομοσπονδία συνεχίζεται. Στόχος μας είναι να βρεθεί λύση για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση του διαλόγου», δήλωσε λίγο μετά από τις 8 μ.μ. η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά ο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει «έχει πετύχει να αρχίσει ένας διάλογος για όλα τα ζητήματα και εκείνα της εργασίας», ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι «θα έχουμε θετικές εξελίξεις».
«Διασφαλίζουμε, με όρους δημόσιου συμφέροντος, τον υγιή ανταγωνισμό και συνεχίζεται και σήμερα και θα συνεχιστεί ο διάλογος με όλους τους φορείς για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού», τόνισε ο κ. Πεταλωτής, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση επιθυμεί «να ολοκληρωθεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατόν για να λήξει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι».
Σε ό,τι αφορά τη «διαφωνία» που φέρεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, να υπήρξε στο χθεσινό άτυπο υπουργικό συμβούλιο μεταξύ της κ. Κατσέλη και του κ. Πάγκαλου, ο εκυβερνητικός κπρόσωπος ανέφερε ότι «η συζήτηση που γίνεται μέσα στην κυβέρνηση αποδεικνύει ότι υπάρχει μια θετική δυναμική και ότι οι εξελίξεις συζητώνται και αποφασίζονται μέσα από τα αρμόδια όργανα».
Ερωτηθείς σχετικά με τα περί «φωνών μέσα στην κυβέρνηση που έλεγαν ότι δεν είναι δυνατό ένας υπουργός να διαπραγματεύεται με τους νομικούς συμβούλους μιας εταιρείας για το θέμα της σύμβασης» απάντησε: «αυτές τις φωνές εγώ δεν τις έχω ακούσει».
Σε ερώτηση δε για το αν είναι δίκαια τα αιτήματα των εργατών, ο κ. Πεταλωτής δήλωσε ότι «σε κάθε απεργία υπάρχουν και κάποια αιτήματα» και συμπλήρωσε ότι «η κυβέρνηση δεν μπορεί να απαντάει επ' αυτών».
Κληθείς τέλος να αποσαφηνίσει τους όρους της επαναδιαπραγμάτευσης, ο κ. Πεταλωτής χαρακτήρισε μια τέτοια ενέργεια «άκαιρη», σημειώνοντας ότι θα ακύρωνε πολλές διαδικασίες διαλόγου».
Υπενθυμίζεται ότι χθες η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, υπογράμμισε σχετικά ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι, μέσω του διαλόγου, να αντιμετωπισθούν όλα τα ζητήματα, να αποκατασταθεί η ηρεμία και η εύρυθμη λειτουργία του Λιμανιού, καθώς και να προαχθεί το δημόσιο συμφέρον.
«Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με όλα τα μέρη», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός , διευκρινίζοντας πως «ήδη έχει συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους της ΣΕΠ Α.Ε. να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος σχετικά με όλα τα ζητήματα της παραχώρησης. Τα αποτελέσματα του διαλόγου θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1.10.2009».
Πρόσθεσε δε ότι «συμφωνήθηκε να ξεκινήσει συζήτηση σε νέα βάση μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε., με αντικείμενο τη λειτουργία των προβλητών Ι και ΙΙ, με ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων και προς αμοιβαίο συμφέρον των μερών. Η σχετική συμφωνία θα τεθεί υπό έγκριση των αρμόδιων αρχών (Επιτροπή Ανταγωνισμού κ.λπ.)».
Για αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την Cosco, με την οποία δεν κατοχυρώνονται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εργασίας http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1727689 .
Nωρίτερα, η κ. Ντόρα Μπακογιάννη χαρακτήρισε τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά «πλήγμα» στη διεθνή αξιοπιστία της χώρας http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1727655 .
Σφοδρή επίθεση κατά της ΝΔ εξαπολύει ο ΛΑΟΣ και ζητάει «εδώ και τώρα επαναδιαπραγμάτευση της συμβάσεως προς όφελος της πατρίδας, της οικονομίας και των εργαζομένων». «Αυτοί που δεν σεβάστηκαν το συμφέρον της χώρας, εκποιώντας -στην ουσία το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας- αντί "πινακίου φακής", σήμερα ζητούν να σεβαστεί η Πολιτεία την αξιοπιστία της δικής τους αναξιοπιστίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του κόμματος. «Προφανώς, το 33% δεν ήταν επαρκές σε βάθος μάθημα για κάποιους», καταλήγει ο ΛΑΟΣ.