Υπέρ της διατήρησης της Opel τάχθηκε το διοικητικό συμβούλιο της General Motors, θέτοντας ουσιαστικό φρένο στην πώληση πλειοψηφικού ποσοστού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην καναδική Magna International και τη ρωσική τράπεζα Sberbank.
Τα μέλη του δ.σ. δικαιολόγησαν την απόφασή τους, επικαλούμενοι τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών και τη στρατηγική σημασία της θυγατρικής εταιρείας. Ο αμερικανικός κολοσσός εκτιμά ότι το κόστος για την αναδιάρθρωση της ζημιογόνας μονάδας και της βρετανικής Vauxhall θα ανέλθει σε περίπου 3 δισ. ευρώ.
«Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου φέρνει διαφάνεια για τις Opel / Vauxhall», αναφέρει η GM σε σύντομο ανακοινωθέν της. «Θα στηρίξουμε ενεργά όλες τις πλευρές προκειμένου να εφαρμοστεί η απόφαση του δ.σ. όσο το δυνατόν ταχύτερα για να εξασφαλιστεί ένα επιτυχημένο μέλλον για την Opel», σημειώνεται.
Η απόφαση ακυρώνει τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί για πώληση του 55% της Opel στη μεγαλύτερη κατασκευάστρια μερών αυτοκινήτου του Καναδά, Magna, και τη μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας, Sberbank.
Διατηρώντας τον έλεγχο της Opel, η GM αλλάζει για δεύτερη φορά το σχέδιο αναδιάρθρωσής της με την πώληση των μη προσοδοφόρων μονάδων. Υπενθυμίζεται ότι στις 30 Σεπτεμβρίου είχε ανακοινώσει ότι θα κλείσει τη μονάδα Saturn καθώς η συμφωνία πώλησής της στην Penske Automotive Group «ναυάγησε».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκέλα Μέρκελ ασκούσε πιέσεις από τον περασμένο Μάιο για την πώληση της Opel στη Magna, υποστηρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα διασώζονταν οι θέσεις εργασίας στη γερμανική εταιρεία. Σύμφωνα με άτομο προσκείμενο στις συζητήσεις, η GM γνωστοποίησε την απόφασή της στη Magna, τη Μέρκελ και άλλους ευρωπαίους αξιωματούχους προτού εκδοθεί η επίσημη ανακοίνωση.
Η γερμανική κυβέρνηση ζητά πλέον από τη GM να αποπληρώσει τα 1,5 δισ. ευρώ που χορήγησε στο πλαίσιο της συμφωνίας για το μέλλον της Opel. Όπως τονίζει, η απαίτησή της είναι σύμφωνη με τους όρους του δανείου.
Πηγές: Bloomberg, Reuters