ΗΠΑ: «Συγκρατημένες» οι σύζυγοι στα φετινά τους δώρα

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2009 14:04

Οι «τσιγκούνες σύζυγοι και μητέρες» είναι ο κύριος παράγοντας υποχώρησης των πωλήσεων την εορταστική περίοδο, υποστηρίζει η συμβουλευτική εταιρεία America's Research Group.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 50,1% των γονιών στις ΗΠΑ σκοπεύουν να κάνουν περικοπές στα δώρα που χαρίζουν τα Χριστούγεννα στα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Η περικοπή των εξόδων για δώρα είχε ανέλθει στο 44,4% τα περασμένα Χριστούγεννα, γεγονός που σημαίνει ότι φέτος αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη μείωση, παρά τη γενική αντίληψη ότι η αμερικανική οικονομία βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης.

«Οι γονείς θέλουν να διατηρήσουν αμετάβλητες τις δαπάνες που κάνουν για να αγοράσουν δώρα στα παιδιά τους, αλλά σκοπεύουν να βάλουν ψαλίδι σε όλες τις άλλες», εξηγεί η Μπριτ Μπίμερ, ιδρύτρια και πρόεδρος της America's Research Group.

Το 2007, μόνο το 6% των συζύγων είχε δηλώσει ότι θα περικόψει τα έξοδα για ανταλλαγή δώρων, ενώ σε διάστημα δύο ετών το ποσοστό αυτό εννεαπλασιάστηκε. «Στις φετινές γιορτές, οι γονείς δηλώνουν ότι αισθάνονται επαγγελματική ανασφάλεια και προσπαθούν απεγνωσμένα να περιορίσουν τα χρέη τους», αναφέρει η κα Μπίμερ.

Σύμφωνα με έρευνα της Consumer Reports, το 22% των γυναικών που σκοπεύουν να μειώσουν λιγότερα τα φετινά Χριστούγεννα δήλωσαν ότι θα κόψουν τα δώρα προς στους συζύγους τους, ενώ μόνο το 14% εξ’ αυτών δήλωσαν ότι θα κόψει τα δώρα προς τα αγαπημένα τους κατοικίδια.

Για τη φετινή εορταστική περίοδο, η κα Μπίμερ προβλέπει μείωση 2,9% των λιανικών πωλήσεων, σε σύγκριση με την περσινή μείωση 2,7%. Σε ποσοστό 51,5%, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι σκοπεύουν να κάνουν λιγότερα έξοδα φέτος ενώ ανάλογη δήλωση είχε κάνει το 40,1% των καταναλωτών το περασμένο έτος.

Πηγή: CNN



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα