Ακύρωση της δημοπράτησης των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής»

Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2009 14:27
UPD:18:53

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ως έργο «φάντασμα», εξηγώντας ότι ένα τμήμα του από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι τα Καλύβια βρίσκεται εκτός του νέου Ρυθμιστικού Αττικής, ενώ για ένα δεύτερο τμήμα του από τα Σπάτα μέχρι το αεροδρόμιο δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες.

Την ακύρωση της δημοπράτησης των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής», των επεκτάσεων δηλαδή της Αττικής οδού, αλλά και τη χρονική μετάθεση του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης για το καλοκαίρι, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ως έργο "φάντασμα", εξηγώντας ότι ένα τμήμα του από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι τα Καλύβια βρίσκεται εκτός του νέου Ρυθμιστικού Αττικής, ενώ για ένα δεύτερο τμήμα του από τα Σπάτα μέχρι το αεροδρόμιο δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες.

Δ. Ρέππας: «Φαραωνικό» έργο που δεν εξυπηρετεί οι «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής»

Δ. Ρέππας: «Φαραωνικό» έργο που δεν εξυπηρετεί οι «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής»

Επαναδιαπραγματευόμαστε το έργο, είπε ο κ. Ρέππας, υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων και ελπίζουμε ότι σε περίπου ένα χρόνο θα είμαστε σε θέση να το επαναδημοπρατήσουμε με σύμβαση παραχώρησης, όπως ήταν και η αρχική διαδικασία.

Tο καλοκαίρι η δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι

Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, ο κ. Ρέππας υποστήριξε ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι να ακυρωθεί η τρέχουσα δημοπράτηση, διότι όπως εξήγησε, διαπιστώθηκε "τρύπα" όσο αφορά τα ραδιοβοηθήματα, ενώ υπήρχαν και ενστάσεις από τοπικούς φορείς.

Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, επειδή το έργο είναι αναγκαίο για την Κρήτη, αλλά και για όλη την Ελλάδα, η δημοπράτηση μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2010, για να ενσωματωθούν στο φάκελο του δημοπρατούμενου έργου τα ραδιοβοηθήματα. Για το θέμα των ραδιοβοηθημάτων θα συσταθεί και κοινή επιτροπή από στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας του υπουργείου Υποδομών και άλλων συναρμοδίων φορέων.

Στο σημείο αυτό ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι έσπευσε να εξαγγείλει τα δύο αυτά έργα προεκλογικά για προφανείς λόγους σκοπιμότητας.

Διόδια στην Εγνατία μέσα στο καλοκαίρι

Όπως επίσης ανακοίνωσε ο κ. Ρέππας, μέσα στο καλοκαίρι θα τεθούν σε λειτουργία σταθμοί διοδίων σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας Οδού, διότι υπάρχει ανάγκη αποπληρωμής των τεραστίων δανειακών συμβάσεων του έργου.

Οι δανειακές αυτές συμβάσεις είχαν συνδεθεί με την απόδοση των διοδίων. Τα διόδια αυτά θα λειτουργήσουν παράλληλα με σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων σε όλο το δίκτυο των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας.

Τόσο ο κ. Ρέππας όσο και ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης εξέφρασαν την απορία τους πως ήταν δυνατόν, ενώ η Εγνατία να λειτουργεί τόσο καιρό να μην έχουν τεθεί σε λειτουργία τα διόδια. Παράλληλα σημείωσαν πως το κόστος συντήρησης όλου του δικτύου της Εγνατίας ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ ετησίως.

Κόστος διοδίων

Επίσης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανακοίνωσε ότι έχει αρχίσει η διαδικασία επαφών με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης για εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα με τα πολύ ακριβά διόδια, τα οποία, όπως ανέφερε ο υπουργός, είναι πολλά και ακριβά και θα γίνουν ακριβότερα μέσα στο 2010.

Το θέμα το χειρίζεται προσωπικά ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης και προσπαθεί να υλοποιήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης του προβλήματος, το οποίο συναρτάται και με την κατασκευή αξιόπιστων παράπλευρων οδικών δικτύων.

«Δεν παγώνουμε τα έργα»

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, η κυβέρνηση δεν παγώνει τα έργα και θα κάνει τα πάντα για να προχωρήσουν, επικαλούμενος ωστόσο τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν, όσον αφορά τις οικονομικές δυσκολίες για την υλοποίησή τους.

Χαρακτηριστικό είναι, παρατήρησε ο κ. Ρέππας, ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε εξαγγείλει έργα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, συνολικού ύψους 2,34 δισ. ευρώ (ένα από τα έργα αυτά είναι ο δρόμος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη).

Θα κάνουμε τα πάντα τα έργα αυτά να μην σταματήσουν, διαβεβαίωσε ο κ. Ρέππας, ενώ όπως είπε, το υπουργείο έχει κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την πληρωμή των εταιρειών που έχουν κατασκευάσει έργα και θα προσπαθήσει να εξαντλήσει τα περιθώρια για τις υπόλοιπες πιστοποιημένες εργασίες στις αρχές του νέου έτους.

Παράλληλα επεσήμανε πως απαιτούνται πολλά χρήματα για να προχωρήσουν έργα που υπήρχαν σε εκκρεμότητα από το Γ' ΚΠΣ και αναγκαστικά θα απορροφηθούν χρήματα από έργα που είχαν εξαγγελθεί για το Δ' ΚΠΣ. Όπως διευκρίνισε, οι απαιτήσεις που συναντήσαμε ξεπερνούν και το διπλάσιο των πόρων που υπολογίζαμε ότι θα είχαμε στη διαθέσή μας.

Διαφάνεια για τις νέες διοικήσεις.

Tέλος, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της τοποθέτησης νέων διοικήσεων στους εποπτευόμενους οργανισμούς θα ζητηθούν στοιχεία "πόθεν έσχες" για όλα τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τους οργανισμούς, ενώ θα είναι αυτονόητη, όπως είπε, η παραίτησή τους ανά πάσα στιγμή.

Καταλήγοντας, γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει αναδιοργάνωση του υπουργείου και θα αξιοποιηθούν όλα τα στελέχη του για να υπάρχει συμμετοχή στη διαδικασία παραγωγής και λήψης των αποφάσεων.-

ΑΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα