Τις αγορές της Ασίας «βλέπει» τώρα ο ΔΑΑ

Τρίτη, 01 Ιανουαρίου 2008 02:25

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ανάπτυξη αναμένεται το 2008 στην αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με την αγορά της Ασίας, με την πτήση της Air China να εμφανίζει έντονη εμπορευματική κίνηση, ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις για την ενδεχόμενη έλευση και της Korean Air στα Σπάτα. Ανησυχία ωστόσο υπάρχει για τις συνδέσεις με τη Β. Αμερική κυρίως λόγω των επιπτώσεων από την οικονομική κρίση στις ΗΠΑ και την ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Τα παραπάνω προβλέπουν για το χρόνο που ανατέλλει παράγοντες του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημειώνοντας ότι, το αεροδρόμιο κλείνει το 2007 με αύξηση της κίνησης κατά 10% περίπου, διακινώντας περισσότερους από 16 εκατ. επιβάτες και καταγράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ, καθώς το 2006 είχε διακινήσει 15,1 εκατομμύρια επιβάτες.

Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ έναντι 96,3 εκατ. ευρώ το 2006, ενώ άνοδο πρόκειται να σημειώσουν και άλλες επιμέρους κατηγορίες, όπως τα έσοδα από αεροπορικές χρεώσεις και επιχορηγήσεις (πέρυσι ανήλθαν στα 214,3 εκατ. ευρώ) και τα λειτουργικά έσοδα (συμπεριλαμβάνεται το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίου), τα οποία διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 357 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τις εγχώριες αεροπορικές εταιρείες και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του αεροδρομίου, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αντιστοιχούν στο 33% της επιβατικής κίνησης και στο 25% των εσόδων, ενώ η Aegean Airlines στο 25% της επιβατικής κίνησης και στο 17% των εσόδων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία των δύο εταιρειών σε σχέση με το 2001, οπότε και λειτούργησε ο ΔΑΑ για πρώτη φορά. Το 2001 η τότε Ολυμπιακή Αεροπορία κατείχε το 45% της κίνησης του αεροδρομίου και το 38% των εσόδων, ενώ η Aegean μόλις το 12% της κίνηση και 7% των εσόδων.

Ταυτόχρονα, σήμερα το αεροδρόμιο των Σπάτων εξυπηρετεί 19 εταιρείες χαμηλού κόστους, με την Easy Jet να είναι ο τρίτος μεγαλύτερος πελάτης. Την ίδια στιγμή κύκλοι του ΔΑΑ διαψεύδουν τις φήμες που ήθελαν τη Ryanair να διεκδικεί το δρομολόγιο Αθήνα - Χίθροου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι, «δεν ταιριάζει στην φιλοσοφία του αεροδρομίου η έλευση εταιρειών, όπως η Ryanair».

Επισημαίνεται ότι, αν και ξεκίνησε με μια μόνο αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους το 2002, τη φετινή περίοδο η διοίκηση του ΔΑΑ έχει κατάφερε να προσελκύσει 19 εταιρείες αυτού του είδους στη διεξαγωγή δρομολογίων από και προς την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυναμική στο αεροδρόμιο κατά την τελευταία πενταετία, με μέση ετήσια επιβατική αύξηση 30%. Ενδεικτικό είναι ότι από τον Ιανουάριο του 2007 έως και τα τέλη Αυγούστου πέταξαν με εταιρείες χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» 762.479 επιβάτες, αυξημένοι κατά 28,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Φέτος η Αθήνα συνδέθηκε, μέσω 19 εταιρειών χαμηλού κόστους με 31 προορισμούς, όταν πέρυσι ήταν 21. Δουβλίνο, Ρίγα, Μόναχο, Νυρεμβέργη, Βενετία, Μπάρι, Ελσίνκι, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Λονδίνο, Μιλάνο, Παρίσι, Γλασκόβη, Κολωνία, Στουτγάρδη, Καλίνινγκραντ, Ντίσελντορφ, Βαρσοβία, Μπρατισλάβα, Βουδαπέστη, Κρακοβία, Πράγα, Βιέννη, Κοπεγχάγη, Γκέτεμποργκ, Όσλο, Στοκχόλμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Κατόβιτσε ήταν οι νέες πόλεις που συνδέθηκαν αεροπορικώς με την Αθήνα με τις εν λόγω εταιρείες.

Tέλος, στις μικρότερες και λιγότερο γνωστές πόλεις περιλαμβάνονται η Καρκασόν της Γαλλίας, η Βρόκλαβ της Πολωνίας, η Τζιρόνα στην Καταλονία της Ισπανίας και η Ολμπια στη Βόρεια Σαρδηνία της Ιταλίας.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα