ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ των διαπραγματεύσεων για τη δημιουργία της μεγαλύτερης κατασκευάστριας πλοίων που θα ανταγωνιστεί τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και της Κίνας, βρίσκονται η JFE Holdings Inc. και η IHI Corp. Οι μετοχές των δύο ιαπωνικών εταιρειών που εδρεύουν στο Τόκυο, κινήθηκαν ανοδικά.
Η νέα εταιρεία θα έχει πωλήσεις 345 δισ. γιέν (3,1 δισ. δολ.), σύμφωνα με την εφημερίδα Nikkei και θα καταστεί η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυπήγησης πλοίων στον κόσμο, ακολουθώντας τις ανταγωνίστριές της σε Ν. Κορέα και Κίνα. Η IHI, η οποία αντιμετωπίζει τη διαγραφή της από το Χρηματιστήριο του Τόκυο εξ αιτίας της υπερεκτίμησης των κερδών της, βασίζεται στην κατασκευή πλοίων κατά το 14% των συνολικών της πωλήσεων.
Το σκέλος κατασκευής πλοίων της IHI, η IHI Marine United Inc. θα ενσωματωθεί στην Universal Shipbuilding Corp. της JFE, το venture με την Hitachi Zosen Corp., της δεύτερη μεγαλύτερης κατασκευάστριας μηχανών δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Nikkei, το οποίο δεν ανέφερε την πηγή της πληροφόρησής του.
Αρχικά η JFE θα αυξήσει το μερίδιό της στην Universal στο 80% από το 50%, αφήνοντας στη Hitachi Zosen το υπόλοιπο ποσοστό, πριν προστεθεί το σκέλος της IHI, προστίθεται στο δημοσίευμα. Η εφημερίδα δεν διευκρίνισε το μερίδιο της IHI στο venture.
Οι μετοχές της IHI, η οποία κατασκευάζει επίσης κινητήρες αεροσκαφών, τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξοπλισμό πυρηνικών αντιδραστήρων, σημείωσαν άνοδο 3,3%, φθάνοντας στα 222 γιέν η μία στις 2:06 μ.μ. στο Τόκυο, μετά την αναρρίχησή τους έως 7,4%. Οι μετοχές της JFE, σημείωσαν άνοδο 0,6%, φθάνοντας στα 5.520 γιέν η μία. Το τελευταίο δωδεκάμηνο οι μετοχές της IHI υποχώρησαν 40%, πτώση η οποία επιταχύνθηκε μετά την αναθεώρηση των κερδών της, η οποία ώθησε σε παραίτηση τον πρόεδρό της Mototsugu Ito.
Η Ιαπωνία έχασε τον τίτλο της μεγαλύτερης χώρας ναυπήγησης πλοίων το 2003 από την Ν. Κορέα, ενώ πριν δύο χρόνια την ξεπέρασε η Κίνα, σύμφωνα με την Clarkson Plc, τη μεγαλύτερη μεσίτρια πλοίων στον κόσμο.