Απαισιόδοξοι οι καταναλωτές για τα μέτρα κατά της ακρίβειας

Δημοσκοπική έρευνα του ΟΠΑ
Πέμπτη, 10 Απριλίου 2008 10:00

ΑΠΟ διάχυτη απαισιοδοξία για την αποτελεσματικότητα των κυβερνητικών μέτρων κατά της ακρίβειας, καθώς και για την πορεία της οικονομίας κατά τους επόμενους μήνες, διακατέχονται οι καταναλωτές, σύμφωνα με δημοσκοπική έρευνα για την «Καταναλωτική Εμπιστοσύνη», του τμήματος Στατιστικής, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η έρευνα, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και θα διενεργείται ανά τρίμηνο, στόχο είχε την όσο το δυνατόν καλύτερη κατανόηση των απόψεων των πολιτών ως εργαλείου κατανόησης της οικονομικής τάσης και όπως προκύπτει από τα συμπεράσματά της, οι Έλληνες καταναλωτές προβληματίζονται, όπως και οι Ευρωπαίοι, για το οικονομικό τους status στα επόμενα χρόνια, κυρίως λόγω της ακρίβειας και της ανεργίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές παρουσιάζονται οικονομικά ανασφαλείς και σε μεγάλο βαθμό ευθύνες για την ακρίβεια καταλογίζουν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας, της οποίας επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο καθηγητής του Ο.Π.Α., Επαμεινώνδας Πάνας, έχουν ως εξής:

* Οι περισσότεροι καταναλωτές εκτιμούν ότι τα οικονομικά μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την καταπολέμηση της ακρίβειας δεν είναι αποτελεσματικά (57,8%). Η ηλικιακή ομάδα 45 - 59 ετών εμφανίζει το υψηλότερο ποσοστό (68,7%) που θεωρεί την αναποτελεσματικότητα των οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

* Έξι στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι τα σούπερ μάρκετ συμβάλλουν στην ακρίβεια, ενώ στις ηλικιακές ομάδες των 30 - 44 και 45 - 59 ετών οι επτά τους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι τα σουπερμάρκετ συμβάλλουν με την τιμολογιακή πολιτική τους στις ανατιμήσεις.

* Η άνοδος των τιμών των καταναλωτικών αγαθών και η ανεργία είναι από τα κυριότερα προβλήματα της χώρας.

* Μια σημαντική μερίδα καταναλωτών (30,4%) εκφράζει την άποψη ότι η ανεργία θα αυξηθεί πολύ τους επόμενους 12 μήνες.

* Από τη δημογραφική ανάλυση φαίνεται να μην υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση, όμως η ανησυχία είναι εντονότερη μεταξύ ατόμων ηλικίας 45 - 59 ετών.

* Για την οικονομική εξέλιξη της χώρας τους προσεχείς 12 μήνες, επικρατεί απαισιόδοξο κλίμα. Έξι στους δέκα αναμένουν ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

* Ποσοστό 34,8% των ερωτώμενων θεωρούν ότι δεν άλλαξε προς το χειρότερο η οικονομική τους κατάσταση τους τελευταίους 12 μήνες σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

* Μειοψηφία των καταναλωτών 15,8% (αθροιστικά «προς το καλύτερο» και «προς το πολύ καλύτερο») αναμένει βελτίωση της προσωπικής οικονομικής τους κατάστασης.

* Είναι έντονοι οι φόβοι των καταναλωτών για την μελλοντική τους οικονομική ασφάλεια. Ανάλογα σχόλια διατύπωσε το 41,9% («κακά» 34% και «πολύ κακά» 7,9%) των καταναλωτών που συμμετείχε στην έρευνα.

* Το 43% των καταναλωτών θεωρούν ότι με το σημερινό τους εισόδημα μπορούν να αντεπεξέλθουν των αναγκών τους ούτε εύκολα ούτε δύσκολα.

* Σε ποσοστό 38,7% υποστηρίζεται ότι η απόκτηση ορισμένων αγαθών είναι δύσκολη.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα