Σε αναδιαμόρφωση των στόχων της για το 2008 προέβη η Coca-Cola 3E, επικαλούμενη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και τα χαμηλότερα του αναμενόμενου αποτελέσματα σε ορισμένες αγορές της.
Ειδικότερα, ο όγκος των πωλήσεών της εκτιμά ότι θα αυξηθεί περίπου κατά 6%, έναντι 7% που προέβλεπε προηγουμένως, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) θα αυξηθούν περίπου κατά 5%-7%, έναντι 11%-13%.
Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) θα διαμορφωθούν μεταξύ 1,37-1,40 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 5%-8%. Οι προηγούμενες προβλέψεις έκαναν λόγο για κέρδη 1,46-1,49 ευρώ, αυξημένα κατά 12%-15%.
«Υπό το φως του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και των χαμηλότερων του αναμενόμενου αποτελεσμάτων σε ορισμένες από τις αγορές μας, ιδιαίτερα τον Μάϊο, προχωρούμε σε αναπροσαρμογή των ετήσιων στόχων μας» σχολίασε ο Γενικός Διευθυντής της Coca-Cola Τρία Έψιλον Δώρος Κωνσταντίνου.
«Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις αναλαμβάνουμε μία σειρά από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες οι οποίες θα μας επιτρέψουν να επιτύχουμε τους αναπροσαρμοσμένους στόχους μας. Μακροπρόθεσμα, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του δοκιμασμένου επιχειρηματικού μας μοντέλου και οι ξεκάθαρες στρατηγικές προτεραιότητες που έχουμε θέσει για την Εταιρεία μας παρέχουν εμπιστοσύνη στην ικανότητα μας να επιτύχουμε του μακροπρόθεσμους στόχους μας» ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνου.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, αν και οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι της χρήζουν αναπροσαρμογής, συνεχίζει να πιστεύει ότι, μακροπρόθεσμα, τα χαρακτηριστικά του γεωγραφικού της χαρτοφυλακίου και η αποτελεσματικότητά της στην αγορά θα της επιτρέψουν να συνεχίσει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της.
Παράγοντες που επηρέασαν τα αποτελέσματα α' εξαμήνου
Όσον αφορά στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, η Coca-Cola Τρία Έψιλον αναφέρει πως, ενώ οι επιδόσεις της κατά το μεγαλύτερο μέρος του Απριλίου ήταν ικανοποιητικές, προς το τέλος του μήνα παρατηρήθηκε επιδείνωση στον όγκο και διάρθρωση των πωλήσεων – κάτι που έγινε ακόμα πιο αισθητό το Μάιο.
Οι παράγοντες, που συνέβαλαν σε αυτή την απόδοση είναι, σύμφωνα με την εταιρεία:
- Οι καιρικές συνθήκες στο μεγαλύτερο μέρος των Κεντροευρωπαϊκών αγορών, της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οι οποίες ήταν σημαντικά χειρότερες τον Μάιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και επηρέασαν αρνητικά τον όγκο και διάρθρωση των πωλήσεων.
- Το μακροοικονομικό περιβάλλον σε μερικές από τις αγορές της, ιδιαίτερα στην Ιταλία, την Ουκρανία και την Ρουμανία, το οποίο οδήγησε σε αυξήσεις στις τιμές τροφίμων και πετρελαίου οι οποίες έχουν αρχίσει πλέον να περιορίζουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
- Η συνεχής άνοδος της τιμής του πετρελαίου σε πρωτοφανή επίπεδα επηρέασε αρνητικά τα κόστη, κυρίως σε σχέση με τα συμβόλαια προμήθειας PET και τα έξοδα διανομής.
- Στην Ελλάδα, μια από τις βασικές αγορές της εταιρείας, η δωδεκαήμερη γενική απεργία στον κλάδο των μεταφορών τον Μάιο, αμέσως πριν την έναρξη της περιόδου αυξημένων πωλήσεων για την εταιρεία, περιόρισε την εκτέλεση παραγγελιών από τους πελάτες της για τουλάχιστον 3 με 4 εβδομάδες, ιδιαίτερα στα υψηλής κερδοφορίας κανάλια άμεσης κατανάλωσης.