Φίλιπ Κότλερ: Η επιτυχία ενός brand δεν εξαρτάται από το μέγεθος της χώρας

Εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής με Χορηγό Επικοινωνίας τη «Ναυτεμπορική»
Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2008 10:11

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ενός brand δεν εξαρτάται από το μέγεθος της χώρας. Μεγάλες χώρες, όπως π.χ. η Ρωσία, διαθέτουν λίγα brands, ενώ άλλες σχετικά μικρές, όπως π.χ. η Σουηδία ή η Ελβετία, έχουν συνδέσει το όνομά τους με πολλά επιτυχημένα brands, υποστήριξε, χθες, στην Αθήνα, ο διάσημος καθηγητής του Μάρκετινγκ Φίλιπ Κότλερ.

O καθηγητής Φίλιπ Κότλερ

Mιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε η «Πρόθεση ΑΕ», στο Μέγαρο Μουσικής, με χορηγό επικοινωνίας τη «Ναυτεμπορική», έφερε ως παράδειγμα επιτυχημένου ελληνικού brand, συνυφασμένου με την ποιότητα, την εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita.

Πρότεινε στους Ελληνες να δώσουν έμφαση σε κάποια προϊόντα που έχουν πλεονέκτημα, όπως π.χ. κάποιο ποτό ή γλυκό, να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε χώρες της ευρύτερης περιοχής, αλλά και εκεί που ζει και δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός ομογενών (π.χ. στο Σικάγο), αν επιθυμούν τη διεθνοποίησή τους.

Υποστήριξε επίσης ότι οι κρατικοδίαιτες οικονομίες δεν κινούνται τόσο γρήγορα όσο οι υπόλοιπες, παροτρύνοντας τη χώρα μας να προχωρήσει σε περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς και σε περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις.

Αναφέρθηκε εκτενώς στις ισχυρές δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης και των τεχνολογικών επιτευγμάτων που ωθούν τις αγορές σε αλλαγές με φρενήρεις ρυθμούς. Μίλησε, μεταξύ άλλων, για την ανάπτυξη των οικονομιών της Κίνας και της Ινδίας (η Κίνα- είπε χαρακτηριστικά- αποτελεί το εργοστάσιο του κόσμου και η Ινδία το γραφείο του κόσμου, λόγω της έμφασης που δίνει σε υπηρεσίες και τεχνολογία), την εκρηκτική εξάπλωση των προϊόντων, τη μετατόπιση της δύναμης από τους κατασκευαστές στους γιγαντιαίου μεγέθους λιανοπωλητές, την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα τιμολογιακής πολιτικής- ποιότητας- περιβάλλοντος, την ανάπτυξη του internet, αλλά και για τη φθίνουσα αποτελεσματικότητα τόσο της διαφήμισης, όσο και της προώθησης και της δύναμης των πωλήσεων, καθώς και για την παρακμή της αξιοπιστίας των brands.

Διαπίστωσε ότι αυτές οι αλλαγές φέρνουν τις επιχειρήσεις σε μια κατάσταση σύγχυσης ως προς την απαιτούμενη στρατηγική. Ωστόσο, υπάρχουν οργανισμοί που γνωρίζουν πώς να ανταγωνίζονται στην καινούργια για το μάρκετινγκ εποχή. Δανείζονται άριστες πρακτικές από άλλους οργανισμούς που καινοτομούν.

Επινοούν νεωτεριστικές πρακτικές. Εντοπίζουν τα δυνατά τους σημεία και στοχεύουν σε αγορές, αφού τις προσδιορίσουν και τις επιλέξουν που να ταιριάζουν με αυτά τα δυνατά τους σημεία. Μελετούν τι θέλουν οι πελάτες σε αυτές τις αγορές και διαμορφώνουν ανάλογα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Καθιερώνουν συστήματα προσφοράς προστιθέμενης αξίας στους πελάτες τους και ποιοτικής επικοινωνίας μαζί τους, τα οποία να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγιστοποίηση της ενημέρωσης και της ικανοποίησης του πελάτη.

Αυτοί οι επιτυχημένοι μάρκετερ αξιοποιούν τις νέες μορφές ηλεκτρονικής ενημέρωσης και επικοινωνίας, περιλαμβανομένων των δικτυακών τόπων, των ηλεκτρονικών μηνυμάτων, των blogs, του podcasting, του μάρκετινγκ μέσω κινητής τηλεφωνίας και της προϊοντικής τοποθέτησης.

Οι επιχειρηματίες της παγκόσμιας αγοράς προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο τους τελικούς πελάτες τους όπως και τους άμεσους πελάτες τους, δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς μαζί τους, με τη διαμεσολάβηση όλο και λιγότερων και καλύτερων προμηθευτών. Δημιουργούν αξιόλογα συστήματα πολλαπλής διόδου για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα, στις υπηρεσίες, στην ταχύτητα εκτέλεσης και στην προσωποποίηση των παραγγελιών, ως παράγοντες διαφοροποίησής της αξίας τους.

Βελτιώνουν τις ικανότητες διερεύνησης του κλάδου και της κατηγορίας της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρησή τους, ενώ ταυτόχρονα αναδιοργανώνονται για να εστιάσουν σε επιλεγμένες κάθετες αγορές. Δημιουργούν ομάδες κατά διαδικασία, κατά προϊόν, κατά κάθετη αγορά και ομάδες εξυπηρέτησης μεγάλων πελατών. Έχουν περάσει από τον ετήσιο σχεδιασμό στο διαρκή σχεδιασμό και σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν δημιουργήσει επιτελεία «πολέμου» προκειμένου να χειρίζονται τα θέματα μάρκετινγκ σε πραγματικό χρόνο.

Αν δεν διαθέτατε όλα αυτά τα κονδύλια που διαθέτετε για το μάρκετινγκ, τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα, σχολίασε ο Dr. Philip Kotler.

Οι άλλοι ομιλητές

Πριν από την παρουσίαση του διάσημου Αμερικανού καθηγητή και συγγραφέα του μάρκετινγκ, μίλησαν ο καθηγητής Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Αυλωνίτης, ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ Μ. Φραγκουλόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας εταιρείας Β. Τσάρας.

ΚΑΙΤΗ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΥ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα