Νέα μείωση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημειώθηκε τον Ιούνιο, κατά 7,9% σε ετήσια βάση, μετά τη μεγάλη μείωση κατά 7,8% που είχαν σημειώσει το Μάιο, ως αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών των προϊόντων διύλισης και της ανόδου του πληθωρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA).
Τον περασμένο μήνα πουλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου 1.427.008 αυτοκίνητα, έναντι 1.549.574 αυτοκινήτων τον Ιούνιο του 2007, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις στο πρώτο φετινό εξάμηνο να καταγράψουν πτώση 2,2% σε ετήσια βάση.
«Η άνοδος του πληθωρισμού και η απογείωση των τιμών των καυσίμων είναι μεταξύ των βασικών παραγόντων που επηρέασαν τις νέες ταξινομήσεις», σημειώνεται στην ανακοίνωση της ACEA.
Η αγορά που δέχθηκε το μεγαλύτερο χτύπημα, ήταν η ιρλανδική (πτώση 48,7%). Μείωση 30,8% των πωλήσεων σημειώθηκε στην ισπανική αγορά αυτοκινήτου, 19,5% στην ιταλική και 6,1% στη βρετανική. Αναιμική με ρυθμό 1,5% και 1% αντιστοίχως ήταν η αύξηση που κατεγράφη στη γαλλική αγορά αυτοκινήτου και τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή, τη γερμανική.
Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανιών, οι ασιατικές εταιρείες παρουσιάζουν την μεγαλύτερη μείωση, γιατί δεν προσφέρουν αρκετές μηχανές ντίζελ ή μηχανές που εξοικονομούν καύσιμα.
Η Toyota είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 18%, παρά το νέο συμπαγές χάτσμπακ Auris. Πτώση 22% κατέγραψαν οι πωλήσεις της Honda και 12% οι πωλήσεις της Kia.
Πλήγμα με πτώση 6,1% των πωλήσεών της τον Ιούνιο δέχθηκε η κυρίαρχος στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου Volkswagen AG. Από την πλευρά της, η Fiat, η οποία πέρυσι διεύρυνε το μερίδιό της, είδε τις πωλήσεις της να καταγράφουν πτώση 6,3%. Πτώση 9,7% και 5,6% αντιστοίχως κατέγραψαν οι πωλήσεις των δύο γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών PSA Peugeot Citroen και Renault SA.
Η GM είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται σε ποσοστό 13,1%, σε αντίθεση με τη Ford της οποίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8%. Η BMW επωφελήθηκε από την αύξηση 8,3% που σημείωσαν οι πωλήσεις του Mini, με τις συνολικές πωλήσεις της να καταγράφουν αύξηση 1,7%. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις της Daimler AG μειώθηκαν κατά 6%, κυρίως λόγω της πτώσης 6,8% που σημείωσαν οι πωλήσεις στο εμπορικό σήμα κύρους Mercedes.