Από Hutchison-Alapis-ΛΥΔ η υψηλότερη προσφορά για τον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ

Τρίτη, 22 Ιουλίου 2008 17:36
UPD:20:33

Η κοινοπραξία βρετανικών συμφερόντων Hutchison-Hatchison-Alapis-ΛΥΔ κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά για το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Η προσφορά της ανέρχεται σε 419 εκατομμύρια ευρώ και είναι υπερτριπλάσια σε σχέση με εκείνη της Cosco Pacific Ltd (η κινεζική εταιρία, που αναλαμβάνει τη διαχείριση του ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, πρότεινε 131 εκατομμύρια ευρώ).

Πιο αναλυτικά, προσέφερε για 30 χρόνια 3.107.742.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 599.241.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 2.175.419.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 419.468.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 489.031.000 ευρώ.

Η Cosco Pacific LTD προσέφερε για 30 χρόνια 881.288.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 188.538.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 616.902.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 131.977.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ.

H κοινοπραξία αποτελούμενη από τις P&O - ¶κτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ - Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ προσέφερε για 30 χρόνια 430.422.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 97.651.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 301.295.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 68.356.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Γιάννης Τσάρας γνωστοποίησε πως σε τεχνικό επίπεδο οι προσφορές και των τριών ήταν άρτιες και εναρμονισμένες με τους όρους του διαγωνισμού.

«Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι φάκελοι θα ελεγχθούν έτι περαιτέρω και δεν πρόκειται να ανακηρυχθεί προσωρινός πλειοδότης πριν από τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, που προγραμματίζεται για την ερχόμενη Δευτέρα ή την Τρίτη» πρόσθεσε ο κ. Τσάρας.

Σημειώνεται ότι οι προσφορές και των τριών υποψηφίων δεν περιλαμβάνουν προκαταβολές αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και ενοίκια.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης δήλωσε πως με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη, που θα προκύψουν για το Ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και την τοπική κοινωνία.

«Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Θεσσαλονίκη... γίνεται λιμενικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης» σημείωσε, τονίζοντας πως θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Χαρακτηρίζοντας την παραχώρηση δραστηριοτήτων στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης μεγάλη μεταρρύθμιση, ανέφερε πως η κυβέρνηση εργάσθηκε μεθοδικά «ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια που τέθηκαν όλο αυτό το διάστημα, για να εξυπηρετήσουν ορισμένοι μικροκομματικές σκοπιμότητες».

Τέλος, ο κ. Βουλγαράκης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα