Στην κυκλοφορία παρέδωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς το τμήμα της παράκαμψης των Θερμοπυλών στο πέταλο του Μαλιακού.
Με την παράδοση του νέου τμήματος, πλέον δίδονται στην κυκλοφορία τα 54 από τα συνολικά 77 χιλιόμετρα.
«Πλέον, αυτό το κομμάτι, το φονικό πέταλο του Μαλιακού, γίνεται ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ευρωπαϊκές προδιαγραφές» υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς από το εργοτάξιο της παράκαμψης της Στυλίδας, όπου βρέθηκε μετά από επιθεώρηση των έργων στον ανισόπεδο κόμβο των Θερμοπυλών και στο τμήμα της γέφυρας, λίγα χιλιόμετρα παρακάτω.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ γνωστοποίησε πως πως από τα 23 χιλιόμετρα που απομένουν προς κατασκευή τα τέσσερα, τα οποία περιλαμβάνουν τον κόμβο της Λαμίας, θα παραδοθούν περί τα μέσα του 2009. Για το κομμάτι της παράκαμψης της Στυλίδας και του Καραβόμυλου, μήκους 19 χιλιομέτρων, εκτίμησε πως θα δοθεί στην κυκλοφορία περί τα τέλη του 2009, παρά το ότι έχει συμβατικό χρόνο παράδοσης το Σεπτέμβριο του 2010.
Ο κ. Σουφλιάς σημείωσε ακόμη πως ο Ε65, ένας δρόμος 176 χιλιομέτρων με εντελώς καινούργια χάραξη, που θα ενώνει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία, αρχίζει να κατακευάζεται τον Οκτώβριο. Συμπλήρωσε δε ότι προ ημερών άρχισαν οι εργασίες στα Τέμπη, σε ένα από τα χειρότερα τμήματα της εθνικής οδού.
«Πλέον, σε τέσσερα περίπου χρόνια ολόκληρος ο ΠΑΘΕ θα είναι ένας σύγχρονος ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος. Η Λαμία θα είναι ένας στρατηγικής σημασίας κόμβος για την Ελλάδα και θα βοηθήσει πολύ την ανάπτυξή της» υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς και πρόσθεσε πως τα έργα προχωρούν πιο γρήγορα από το χρονοδιάγραμμα.
Σε ό,τι αφορά το συνολικό κόστος του έργου, τα 77 χιλιόμετρα του Μαλιακού στοιχίζουν 800 εκατομμύρια, στα οποία αν προστεθεί το κόστος του έργου παραχώρησης του Ε65 και το άλλο του έργου παραχώρησης Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, δίνουν σύνολο τριών δισεκατομμυρίων 700 εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ