Προβλήματα στους μεθοριακούς σταθμούς

Απεργία τελωνειακών
Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2008 11:14
UPD:20:37

Προβλήματα στους μεθοριακούς σταθμούς Ευζώνων Κιλκίας και Προμαχώνα Σερρών, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα άλλα τελωνεία της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας έχουν προκαλέσει οι απεργιακές κινητοποιήσεις των τελωνειακών υπαλλήλων που άρχισαν χθες.

Τα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν σχηματίσει ουρές, οι εξαγωγές και οι εξαγωγές σταμάτησαν και το προσωπικό ασφαλείας εξυπηρετεί κυρίως τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τους επιβάτες τους.

Λόγω της διακοπής των εκτελωνισμών υπάρχει κίνδυνος καταστροφής των ευπαθών εμπορευμάτων (φρούτα, λαχανικά, ψάρια, κρέατα) ενώ αυξημένη από το πρωΐ είναι η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει φόβος ότι θα εξαντληθούν τα καύσιμα σε περίπτωση που οι τελωνειακοί θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οι εμπορικοί αντιπρόσωποι

Η κινητοποίηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Αθηνών, αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων, καθώς δεν θα γίνονται εκτελωνισμοί, με συνέπεια να «παγώσουν» οι εισαγωγές και οι εξαγωγές προϊόντων, δεδομένου ότι θα είναι αδύνατη η διακίνηση εμπορευμάτων από και προς τη χώρα μας, μέσω λιμανιών, αεροδρομίων και συνοριακών τελωνειακών σταθμών.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Ιωάννης Παπαγεωργάκης οι κινητοποιήσεις των τελωνειακών, σε συνδυασμό με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πραγματοποιούνται σε περίοδο μεγάλης διεθνούς οικονομικής κρίσης, που έχει επηρεάσει δυσμενώς και την ελληνική οικονομία με τις γνωστές συνέπειες, μεταξύ των οποίων και η ύφεση στην αγορά και η κρίση στο χώρο των εμπορικών επιχειρήσεων, λόγω και του περιορισμού της καταναλωτικής ζήτησης.

Η κρίση θα επιδεινωθεί με τις απεργιακές κινητοποιήσεις και θα υποστεί σημαντικό πλήγμα το εμπόριο, εισαγωγικό και εξαγωγικό, γεγονός που δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να οδηγηθούν πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αναστολή της δραστηριότητάς τους. Μεγαλύτερο πλήγμα θα υποστούν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ, ενώ από τον μη εκτελωνισμό καυσίμων στην αγορά εμφανίζεται ορατός ο κίνδυνος να παρατηρηθούν σοβαρές ελλείψεις.

Ειδικότερα την περίοδο της διεθνούς κρίσης που διανύουμε οι κλάδοι που κινητοποιούνται, τονίζει ο κ. Παπαγεωργάκης, θα πρέπει να υπολογίσουν τις αρνητικές συνέπειες που θα έχουν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το κοινωνικό σύνολο οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να επιδιώξουν λύσεις που θα στηρίζονται στο διάλογο και τη συναίνεση.

Ο κ. Παπαγεωργάκης καλεί όλες τις πλευρές να επιδείξουν σύνεση και ψυχραιμία και να επιδιώξουν λύσεις που θα ενισχύσουν τη δραστηριότητα των εξαγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας, προς όφελος της οικονομίας, γενικότερα.

Οι εργαζόμενοι

Καθολική ήταν η συμμετοχή των τελωνειακών στις απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκίνησε από χθες η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος, λόγω της ενσωμάτωσης των αποζημιώσεών τους στον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι εν λόγω κινητοποιήσεις μάλιστα, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση της ΟΤΥΕ, θα συνεχιστούν μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του κλάδου, γεγονός που αναμφισβήτητα αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Ήδη από τη χθεσινή, πρώτη ημέρα της απεργίας, άρχισαν να διαφαίνονται οι επιπτώσεις αφού παρέμειναν κλειστά διυλιστήρια, σύνορα, λιμάνια και αεροδρόμια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απεργία των τελωνειακών υπαλλήλων, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, δεν έχει ούτε πολιτικά, ούτε οικονομικά κίνητρα, αλλά είναι καθαρά "αμυντικού" χαρακτήρα αφού το αίτημα της ΟΤΥΕ είναι να μην καταργηθούν - ενσωματωθούν τα Δικαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών στον κρατικό προϋπολογισμό, δεδομένου ότι ο χαρακτήρας τους έχει κριθεί τελεσίδικα από την ελληνική δικαιοσύνη και επομένως δεν πρέπει να υπαχθούν στις διατάξεις του νέου φορολογικού νόμου.

Θα πρέπει μάλιστα να αναφερθεί ότι τα συγκεκριμένα Δικαιώματα ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο και διαχειρίζονται αποκλειστικά από τον ίδιο τον υπουργό Οικονομίας, τον οποίο μάλιστα τα μέλη της Ομοσπονδίας θεωρούν ως το μόνο υπεύθυνο της ταλαιπωρίας των συναλλασσομένων και της διατάραξης της δοκιμαζόμενης οικονομικής ζωής της χώρας, λόγω της άκαμπτης στάσης που τηρεί στο εν λόγω θέμα, παρά το γεγονός ότι έχουν προταθεί σύννομοι τρόποι επίλυσής του.

Επισημαίνεται ωστόσο ότι το προσωπικό ασφαλείας, αν και δεν υπάρχει σχετική νομική υποχρέωση, κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων θα προσέρχεται κατ' εξαίρεση στις προγραμματισμένες φορτώσεις υγρών καυσίμων της ΔΕΗ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα