Το χειμερινό Παγκόσμιο Κύπελλο πρόσθεσε ένα επιπλέον άγχος στα Βρετανικά σουπερ μάρκετ για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. «Πώς πείθονται οι καταναλωτές που δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν μπισκότα πολυτελείας για τις γιορτές ταυτόχρονα με μπύρα και πίτσα» είναι το ερώτημα που ζητάει απάντηση,
Το τουρνουά ποδοσφαίρου, από τις 21 Νοεμβρίου ως τις 18 Δεκεμβρίου, στο Κατάρ, πέφτει ακριβώς στην καρδιά των εορταστικών αγορών όπου ο κλάδος αποκομίζει ένα μεγάλο μέρος των ετήσιων κερδών του.
Πάντα τα Παγκόσμια Κύπελλα, δίνουν μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις των βρετανικών σούπερ μάρκετ, καθώς οι παρέες των φιλάθλων εφοδιάζονται με μπύρες, κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, φαγητό μπάρμπεκιου και σνακ, προκειμένου να απολαύσουν από τους καναπέδες τους την εξέλειξη ενός μάτς. Πλην όμως, οι διοργανώσεις γίνονταν πάντα καλοκαίρι. Το σημαντικότερο, η ενεργειακή κρίση καιη ακρίβεια δεν είχαν χτυπήσει τους Βρετανούς
Στελέχη της λιανικής λένε ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο, που μεταφέρθηκε στο χειμώνα για να αποφευχθούν οι έντονες καλοκαιρινές θερμοκρασίες στο Κατάρ, έχει ρίξει εντελώς τους αλγόριθμους μέσω τον οποίων υπολόγιζαν και προγραμμάτιζαν τις παραγγελίες τους.
«Είναι εφιαλτικό. Υπάρχει ο κίνδυνος να έρθουν τα πάνω κάτω», λέει στο Reuters επιχειρηματίας στον χώρο των τροφίμων.
Οι καταναλωτές, αποσπασμένοι από το ποδόσφαιρο μπορεί να μην στρέψουν την προσοχή τους στις χριστουγεννιάτικες αγορές, παρά μόνο μετά το τουρνουά, αναστατώνοντας τις αγορές την τελευταία εβδομάδα.
Κι αν δεν προκριθούν;
Ένας άλλος παράγοντας που θα επηρεάσει την αγορά θα είναι εαν η Βρετανία δεν καταφέρει να προχωρήσει πέρα από την αρχική φάση των ομίλων.
Προς το παρόν, τα σούπερ μάρκετ γεμίζουν τα ράφια τους με βάση ότι η Αγγλία και η Ουαλία, τα πάνε καλά.
Κατά τη διάρκεια του τελευταίου Παγκοσμίου Κυπέλλου τον Ιούλιο του 2018, που συνέπεσε με μια παρατεταμένη περίοδο καύσωνα, οι αγοραστές επισκέφθηκαν τα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου 13 εκατομμύρια φορές παραπάνω ,από ότι συνήθως.
Εξαιρουμένων των εβδομάδων των Χριστουγέννων και του Πάσχα, την εβδομάδα του Ιουλίου του 2018 που η Αγγλία νίκησε τόσο την Κολομβία όσο και τη Σουηδία ξοδεύτηκε ποσό ρεκόρ για αλκοόλ - περίπου 287 εκατομμύρια λίρες.
Φυσικά, οι πελάτες που επισκέπτονταν τα καταστήματα για να αγοράσουν εορταστικά είδη, θα μπορούσαν να αγοράσουν ταυτόχρονα προμήθειες ώστε να απολαύσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο. Όμως, με τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών να συμπιέζονται, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προετοιμάζονται για λιγότερες πωλήσεις.
naftemporiki.gr