Tης Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Συνεχίζει τη στοχευμένη στρατηγική ανάπτυξης η Δέλτα, θυγατρική του ομίλου της Vivartia, κάνοντας είσοδο στην αγορά των βιολογικών γαλακτοκομικών μέσα από την εξαγορά του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας.
Η Κουρέλλας, με έδρα στα Γρεβενά, δραστηριοποιείται από τη δεκαετία του 1960, ενώ αποτελεί την πρώτη ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιήθηκε στο τέλος του 1990 στην παραγωγή βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων, διακινώντας τα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη με το εμπορικό σήμα BIOPAN, χρησιμοποιώντας αρχικά τις γερμανικές προδιαγραφές της Naturland, καθώς την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν στην Ελλάδα πρότυπα και κανονισμοί για ζωικά βιολογικά προϊόντα.
Σήμερα το 90% του τζίρου της εταιρείας αφορά εξαγωγές, με τα προϊόντα της Κουρέλλας να έχουν πάρει θέση στις αγορές της Αμερικής, της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Αγγλίας και της Γερμανίας. Συν τοις άλλοις έχει δημιουργήσει το κατάστημα Mia Feta - Feta Bar στη Θεσσαλονίκη, το οποίο διαθέτει σειρά τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, σε συνδυασμό με γαστρονομικές προτάσεις και ετικέτες κρασιού.
Η εταιρεία διαθέτει τυροκομείο 4.000 τ.μ., σε έκταση 15 στρεμμάτων, εργοστάσιο ζωοτροφών 3.000 τ.μ. σε έκταση 10 στρεμμάτων και βιολογική φάρμα 4.000 τ.μ. σε έκταση 30 στρεμμάτων, ενώ η προϊοντική γκάμα της αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από βιολογικά και φυτικά (plant based) προϊόντα.
Σε όρους δυναμικής μεγεθών, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της συμφωνίας εξαγοράς, ο τζίρος της Κουρέλλας για το 2021 ανήλθε σε 12,5 εκατ. ευρώ, με τα EBITDA στο 1,5 εκατ. ευρώ. Με βάση τα στοιχεία του δημοσιευμένου ισολογισμού για τη χρήση του 2020, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 8,8 εκατ. ευρώ, έναντι 6,7 εκατ. το 2019, με ζημιογόνα αποτελέσματα μετά από φόρους της τάξεως των 25,7 χιλ. ευρώ.
Η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Κουρέλλας από τη Δέλτα βρίσκεται σε ακολουθία με τη στρατηγική των νέων μετόχων του ομίλου της Vivartia, τη CVC Capital Partners, η οποία κινείται προς μια εντονότερα ανταγωνιστική αναπτυξιακή τροχιά, με κύριους στόχους την περαιτέρω εστίαση και ενίσχυση της ηγετικής θέσης της στην εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, με την είσοδο σε νέες κατηγορίες και την παράλληλη ενδυνάμωση των υπαρχόντων brands.
Η εν λόγω εξαγορά ακολουθεί τις πρόσφατες κινήσεις αξιοποίησης ανενεργών παγίων της Δέλτα (εργοστάσια Ταύρου και Πλατέος Ημαθίας), καθώς επίσης και την κεφαλαιοποίηση της υπεραξίας της θυγατρικής εταιρείας στη Βουλγαρία, της United Milk Co, η οποία πουλήθηκε πρόσφατα στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία.