Την τράπεζα Societe Generale επέλεξε η εταιρεία Trans-Balkan Pipeline B.V ως οικονομικό σύμβουλο, για την υλοποίηση του έργου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Η επιλογή της γαλλικής τράπεζας, έγινε μεταξύ των εταιρειών Lazard και Citi, που ήταν επίσης υποψήφιες για την ανάληψη του έργου.
Το συμβούλιο διαχείρισης της διεθνούς εταιρείας, που συνεδρίασε προχθές στο Αμστερνταμ, όπου είναι η έδρα της, πέραν της επιλογής του συμβούλου, όρισε αρμοδιότητες σε στελέχη της εταιρείας και αποφάσισε επίσης να λειτουργήσουν παραρτήματα της εταιρείας σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επικεφαλής του γραφείου στην Ελλάδα, θα είναι ο κ. Χρήστος Δήμας, στέλεχος των ΕΛ.ΠΕ. προερχόμενος από τον όμιλο Λάτση. Ο κ. Δήμας ασχολείται με το συγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα από το 1994, ως άμεσος συνεργάτης του εμπνευστή του έργου του πετρελαιαγωγού, αείμνηστου Νίκου Γρηγοριάδη.
Το συμβούλιο διαχείρισης υιοθέτησε, τέλος, τις βασικές αρχές της επικοινωνιακής πολιτικής της διεθνούς εταιρείας και ανέθεσε καθήκοντα διευθυντή επικοινωνίας, στον κ. Vladimir Nemtsev, που κατείχε τη θέση του διοικητικού διευθυντή.
Εν τω μεταξύ το πρακτορείο Ρόιτερς, σε τηλεγράφημά του από τη Σόφια, μεταφέρει δηλώσεις του υπουργού περιφερειακής ανάπτυξης, ¶σεν Γκαγκαούζοφ, σύμφωνα με τις οποίες η έναρξη των έργων κατασκευής του πετρελαιαγωγού προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο του 2009, έναντι των αρχών του 2009, που προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός. Οπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Βούλγαρος υπουργός, ο αγωγός θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει γύρω στο 2011.
Αναφορικά με την τραπεζική χρηματοδότηση του έργου, που μπορεί να ανέλθει και σε 900 εκατομμύρια δολάρια, ο κ. Γκαγκαούζοφ, μετέφερε εκτιμήσεις των ρωσικών εταιρειών, σύμφωνα με τις οποίες ακόμη και αν υπάρξει πρόβλημα λόγω της διεθνούς τραπεζικής κρίσης, οι ρωσικές εταιρείες μπορούν να καλύψουν τη χρηματοδότηση. Πάντως ο ίδιος σημείωσε ότι προτιμά να υπάρξει τραπεζική χρηματοδότηση.
Τέλος, ο Βούλγαρος υπουργός απέκλεισε την περίπτωση να μεταβιβάσει η χώρα του μερίδια του 24,5%, τα οποία κατέχει στην εταιρεία του αγωγού, στην παρούσα φάση. Κάτι τέτοιο είπε θα μπορούσε να γίνει μόνο εφόσον το έργο μπει σε τροχιά κερδοφορίας, φυσικά μετά τη λειτουργία του.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΪΤΑΝΤΖΙΔΗΣ