Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Στην προκήρυξη δύο οδικών έργων στη Βόρειο Ελλάδα με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ, συνολικής αξίας 559,2 εκατ. ευρώ, προχώρησε χθες το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Η διάρκεια των Συμβάσεων Σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας) και θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν κληθεί να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέχρι την 31-10-2022.
Ειδικότερα, το πρώτο ΣΔΙΤ αφορά το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», ενώ η εκτιμώμενη αξία της Σύμβασης Σύμπραξης (πληρωμές διαθεσιμότητας) είναι 358, 8 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Συνοπτικά ο ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) που θα επιλεγεί θα αναλάβει:
Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: 1. Μαυροβούνι – Εδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου, Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ., 2. Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. Και 3. Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας, 6,340 χλμ.
Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Το δεύτερο ΣΔΙΤ αφορά στο έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» με την αξία της Σύμβασης (πληρωμές διαθεσιμότητας) να εκτιμάται στα 200,4 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης ο ΙΦΣ θα αναλάβει:
Α. Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29,5 χλμ., Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13,5 χλμ., Α/Κ Μεσορράχης, Α/Κ Παλαιοκώμης, Α/Κ Μ. Σουλίου, Α/Κ Ροδολίβους, Α/Κ Πρώτη, Α/Κ Ν. Μπάφρας, Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη, Α/Κ Μαυρολεύκης, Α/Κ Περιφερειακής Δράμας και Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).
Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους 43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.